Senaste nytt

Curve betalkort

inka

Medlem
USD går inte, men kanske vår vän @inka kan testa redan den 15:e så har vi det utrett? Om han nu vill ha 30p/100sek?
Ja, inka hon :) kan testa den 15:de, vad exakt var det nu jag skulle testa, hehe? Det jag ville var egentligen inget för dubbla poängens skull utan jag vill bara veta hur jag skulle flytta ett köp från Visa kort inställt på SEK där jag använt kortet i Spanien (så då EUR), ville sedan flytta detta köp till MC som också är inställt på SEK, men detta gick inte att utföra i appen.
 

M.K

Medlem
Ursäkta mig @inka

Var det «pending» då kanske? Varför inte prova med MC inställt på EUR den 15:e om du är i behov av mer poäng? ( & för att stilla vår nyfikenhet) ;)
 

inka

Medlem
Ursäkta mig @inka

Var det «pending» då kanske? Varför inte prova med MC inställt på EUR den 15:e om du är i behov av mer poäng? ( & för att stilla vår nyfikenhet) ;)
Ingen fara, inte lätt att veta, ursäkten accepterad :)

Kan inte se at det står pending ngnstans dock...

Så jag ändrar inställningen på MC den 15:de till EUR, gör go back in time från VISA-kortet som har inställningen SEK (fast köpet är gjort i EUR). Efter jag gjort go back in time ändrar jag tillbaka till sek för MC, eller hur? Fast frågan är vad som händer med de transaktioner jag redan gjort med Curve (MC) med inställning SEK för köp i EUR?
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Händer ingenting med dem. Du ändrar bara kortet innan GBIT till €. Genomför flytten och ändrar sedan tillbaka till SEK i Curve appen.

Visst var du anmäld till poängkampanjen från 15:e?
 

ekf

Medlem
Nej, egentligen inte, vill bara go back in time fr Visa till MC och detta fungerade inte
Ställ in båda korten i samma underliggande valuta (SEK), handla som vanlig i lokal valuta, oavsett om det är SEK, EUR, USD eller whatever. Vänta på att köpet inte är ”pending”/reserverat, flytta sedan till det andra kortet. Easy peasy :)
 

inka

Medlem
Ställ in båda korten i samma underliggande valuta (SEK), handla som vanlig i lokal valuta, oavsett om det är SEK, EUR, USD eller whatever. Vänta på att köpet inte är ”pending”/reserverat, flytta sedan till det andra kortet. Easy peasy :)
tack! Ja, det var så jag trodde det skulle fungera och så jag gjort, men fungerar som sagt inte. Ser inte att det står pending ngnstans, köpet gjordes den 6 juni.
 

inka

Medlem
Händer ingenting med dem. Du ändrar bara kortet innan GBIT till €. Genomför flytten och ändrar sedan tillbaka till SEK i Curve appen.

Visst var du anmäld till poängkampanjen från 15:e?
Tack! Vet dock inte vad GBIT betyder... japp, jag är anmäld till poängkampanjen.
 

inka

Medlem
Ingen fara, inte lätt att veta, ursäkten accepterad :)

Kan inte se at det står pending ngnstans dock...

Så jag ändrar inställningen på MC den 15:de till EUR, gör go back in time från VISA-kortet som har inställningen SEK (fast köpet är gjort i EUR). Efter jag gjort go back in time ändrar jag tillbaka till sek för MC, eller hur? Fast frågan är vad som händer med de transaktioner jag redan gjort med Curve (MC) med inställning SEK för köp i EUR?
Lovade att jag skulle testa detta, och nu är det gjort. Testade att göra som ovan, funkade tyvärr inte, står samma som tidigare "Go back in time unsuccessful"
 
Last edited:
Toppen