Senaste nytt

Curve betalkort

Nej, faktiskt inte, jag ger dem en chans till. Killen som ringde upp var mycket sympatisk och jag tror inte Curve vill lura någon, jag tror att de lider av växtvärk/kaos/mycket nyanställda eller något i den stilen. Killen lovade att jag skulle få £400 monthly ATM withdrawal limit (inte £200 som jag hade de första 3 månaderna) och då tycker jag kortet är värt £50. Mina £10 har de redan återbetalt trots att det skulle ta 3-5 dagar enligt killen.
Jag instämmer :)
 
Har problem med curve.
Det är inga problem att göra småköpen upp till ca 3000 är max jag kunna. Men när jag ska betala hotellen så har det inte funkat på något. Trots att dom försökt flera gånger.

Curve säger att det är sas MasterCard men dom säger att det är inte dom som nekar.
Jag är långt ifrån min maxspend på kortet så ska inte vara det.
Fler som haft samma problem?
 

A87

Medlem
Har problem med curve.
Det är inga problem att göra småköpen upp till ca 3000 är max jag kunna. Men när jag ska betala hotellen så har det inte funkat på något. Trots att dom försökt flera gånger.

Curve säger att det är sas MasterCard men dom säger att det är inte dom som nekar.
Jag är långt ifrån min maxspend på kortet så ska inte vara det.
Fler som haft samma problem?


Hej,

Ett tips, ring till numret som står på baksidan på SAS MC. Där kan de titta på om det är curve som gör så att det stoppas på SEB. De kan även se vad stoppet beror på. Ibland så kan det vara så att kortet får ett stopp per automatik för att det blir för många försök.
 

inka

Medlem
Tror det och tex rilskupongs kortet räknas som förbetalda presentkort och således går det inte, även därför tex IKEA inte tar Sodexo
Tackar! Kan det även en orsak till att det inte fungerar vara pga att Sodexo card inte har "upphöjda siffror" på kortet?

Vet du vilket av kortens regler är det som gör att det inte fungerar, Curve eller Sodexos?
 
Tackar! Kan det även en orsak till att det inte fungerar vara pga att Sodexo card inte har "upphöjda siffror" på kortet?

Vet du vilket av kortens regler är det som gör att det inte fungerar, Curve eller Sodexos?
Det funkar inte för dom korten går som förbetalda presentkort, dom är inte vanliga visa/MC. Så därför fungerar dom inte. Inte alla som accepterar såna kort. Tex kunde vi betala med rikskupongskortet i usa för mat men ingen i Japan accepterade kortet.
 

Pererik

Medlem
Hmmpf...
Preemkortet går inte att registrera pga att de kräver verifiering med BankID.
AmEx går inte heller att lägga in. De ville tydligen inte vara med efter provperioden.

Det går ju f-n inte att bygga "trust" på kortet...
 
Preemkortet går inte att registrera pga att de kräver verifiering med BankID.
Om jag minns rätt så krävde mitt Coop Mastercard också verifiering med BankID eller Mobilt BankID och det var inga problem att använda Mobilt BankID, jag bara minimerade Curve-appen och startade Mobilt BankID och knappade in min kod. Funkar inte Mobilt BankID med Preemkortet eller är problemet att du inte har Mobilt BankID?
 
Toppen