Senaste nytt

Curve betalkort

donski

Medlem
Kör man Curve Blue blir det 2% påslag om man passerar €500 spend utomlands i en månad. Det kan vara värt att t.ex. uppgradera till Black innan och nedgradera när man kommer hem igen. De utfärdar dock ett nytt kort så var ut i god tid.

Jag undrade om de skulle ogilla att man gör så men enligt support är det helt fine.
 
Kör man Curve Blue blir det 2% påslag om man passerar €500 spend utomlands i en månad. Det kan vara värt att t.ex. uppgradera till Black innan och nedgradera när man kommer hem igen. De utfärdar dock ett nytt kort så var ut i god tid.

Jag undrade om de skulle ogilla att man gör så men enligt support är det helt fine.

Om Apple Pay duger, är man redo direkt efter uppgradering då?
 

donski

Medlem
Yes, det gamla kortet slutar fungera omedelbart men man kan lägga in det nya i Apple Pay direkt.

Vid nedgradering kan man behålla samma kort.
 

Berglund

Medlem
Det kan vara värt att t.ex. uppgradera till Black innan och nedgradera när man kommer hem igen.
En idé lika dum som den är dålig. För att ens försöka måste man älska krångel.

Läser man Curves Terms&Conditions ser man under ”Minimum subscription periods” att vid månadsvis betalning av kortavgiften, är minsta subscription period 6 månader, inga refunds av avgifterna erbjuds heller om man avslutar i förtid utan man måste betala för sex månader.

Betalar man årsvis är minsta period 12 månader, igen - inga refunds av erlagda avgifter.

Det står också under ”Downgrading your account” att Curve förbehåller sig rätten att neka dig upp-/nedgradering av ditt kort ”for customers who upgrade or downgrade from another type of Account, more than once in a given 12 month period”.

Jag undrade om de skulle ogilla att man gör så men enligt support är det helt fine.
Vad kundtjänst har sagt till dig, känns i det hela ganska irrelevant. Varje gång ett nytt kort ska produceras och skickas ut driver det kostnader. Väldigt få företag som jag känner till gillar eller är ”helt fine” med att förlora pengar. Du kan lugnt utgå från att det inte är ”helt fine”.
 

donski

Medlem
Jag upplever det som varken dum eller krångligt utan något som passar bra mitt köpmönster (hög spend utomlands 2-3 gånger om året). Det behöver inte passa dig eller någon annan.

Jag känner väl deras T&C. Att Curve har rätt att ta ut extra avgifter men väljer att inte tillämpa det kan tolkas hur man vill. Är man osäkert är det bara att fråga dem.

Tänkte bara dela min erfarenhet och beklagar att du upplever det som provocerande.
 

palmen

Moderator
Jag hade helt missat de nya SCA reglerna på Curve.
What is Strong Customer Authentication (SCA) and how does it affect my payments?

Kortfattat måste man sedan i november göra köp med chip och pin efter att man spenderat ca 1500 kronor (max enstaka belopp 3000). Gränserna är lite olika för vilket land man handlar i. Jag råkade ut för detta igår och förstod inte varför så jag bytte till annat kort.
 

Robert flysas

Moderator
Jag hade helt missat de nya SCA reglerna på Curve.
What is Strong Customer Authentication (SCA) and how does it affect my payments?

Kortfattat måste man sedan i november göra köp med chip och pin efter att man spenderat ca 1500 kronor (max enstaka belopp 3000). Gränserna är lite olika för vilket land man handlar i. Jag råkade ut för detta igår och förstod inte varför så jag bytte till annat kort.

Vad bra du skrev detta, skall till Gran Canaria nästa vecka och hade troligen undrat då jag oftast använder mobilen att betala med. :)
 

Matore

Medlem
Lite ringrostig gällande Curve och kontantuttag; jag har ett Blue, kan jag ta ut cash i ATM ex i Sydafrika utan avgiften, är det 2500/månad eller vecka? :)
 

gneken

Medlem
Lite ringrostig gällande Curve och kontantuttag; jag har ett Blue, kan jag ta ut cash i ATM ex i Sydafrika utan avgiften, är det 2500/månad eller vecka? :)
En snabb googling på "curve blue atm limit" så gav det andra sökresultat mig följande.

YsZzEKY.png
 
Toppen