Curve betalkort

Diskussion i 'Kreditkort' startad av M.K, 21 Januari 2019.

  1. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick nyligen kortet förnyat, utgivet i ukraina?!
     
    Dawes gillar detta.
  2. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, du har bara sökt upp kortnumret hos en tjänst som inte har uppdaterat sin lista över bin-nummer.
     
  3. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Visserligen inte jag utan vad Revolut tolkar det som ("utfärdande bank JSB Pivdennyi") men det är klart att de också kan göra uppslag mot felaktiga källor
     
  4. En datapunkt från mig.
    Jag fick mitt Curve Black re-issued den 21 augusti 2020, med UK BIN. Notera dock att det är Commersial, vilket ställt till med endel problem, exempelvis debitering för topup på vissa tjänster. Jag har alltså inget Investor kort utan ett helt vanligt ”Black Legacy”.

    [​IMG]
     
  5. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Har redan kontaktat kundservice, men det gav föga. Jag har skrivit tillbaka igen igårkväll och förtydligat vilken transaktion och vad jag önskar få hjälp med. Nu lär jag inte höra något förrän tidigast i nästa vecka så dubblapoänghelgen är bara att glömma, men bättre att få enkla poäng än inga poäng alls som är läget just u.

    Kontaktade dem redan tidigt fredag fm, fick ett svar tillbaka där man snurrat ihop allting och började prata om refund och att det tar några dagar innan det är återbetalt. Helt galet med andra ord, även fast jag uttryckligen skrev att det var en GBIT det handlade om. Har svarat och förtydligat ännu en gång med exakta summar, datum, namn etc och från vilket kort till vilket kort jag önskar att transaktionen ska flyttas.
     
  6. M.K

    M.K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    @Maja Ja troligen helt kört. Så länge jag lyckas med +50% Gbit går jag plus och orkar med det. Jag ligger långt över detta i nuläget, men som sagt inget för nervsvaga. Bara rycka på axlarna när det misslyckas, men gärna ett försök med kundtänst. Bra du provar och lycka till!
     
    Maja gillar detta.
  7. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    GBIT ser för dig som kund ut som en ”flytt” från ett kort till ett annat.

    Det som sker i verkligheten är att Curve gör en ny transaktion, ett nytt köp, på det kortet du vill flytta transaktionen till. Nästan samtidigt påbörjar de en återbetalning, refund, till det kort som du initialt lät debitera.
     
    aruba1 gillar detta.
  8. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Det förstår jag till fullo, dock så blandade personen som svarade på min fråga ihop alltid ihop med fråga nummer två jag hade som faktiskt handlar om en delvis refund på ett köp från en nätbutik som kom in innan jag hann göra någon GBIT på senare gjorda köpa och nu har blockerat samtliga köp på denna nätbutik p.g.a. denna delrefund.

    Det hamnar på shit happens-kontot och jag har lärt mig den hårda vägen hur det fungerar med GBIT och Curve.

    Bara surt ang. köpet på exakt 5000 SEK där jag trodde utifrån information härifrån bl.a. att jag hade gjort allting rätt, men det visade sig att jag hade tvärfel. För framtiden så vet jag att det är max 4999 SEK för oss som har kort utgivna och klassade från Sverige.

    Återstår att se om kundtjänst kan flytta den transaktionen manuellt senare så jag iaf för poäng för det köpet, om än inte dubbla. Annars blev detta en riktigt trist och dyr service i alla bemärkelser...
     
  9. Jean-Pierre

    Jean-Pierre Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kundtjänst imponerar inte på mig... Fick ett basic Curve-kort för en månad sedan, började handla en del men gick ganska snabbt in i väggen.
    Först meddelade kundtjänst att det berodde på min spend limit, som var 6.000 SEK. (Fast appen visade standard 24.000 SEK - men kundtjänst kunde inte se dettta själv utan bad mig om app-screenshot.

    Fast det dråpliga är nu när jag fortsatte påpeka att något måste vara fel - blir numera helt blockad "Declined" för köp efter en total spend på endast 5600 SEK under den månad jag haft kortet. Svaret blev att - Du har uppnått din Yearly Limit! :)

    De får en chans till...
     
    Berglund gillar detta.
  10. Christiansson

    Christiansson Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Låter konstigt, vilket kort har du?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×