Senaste nytt

Curve betalkort

intuition

Medlem
Ja helt rätt, jag glömde att återrapportera hur det såg ut på mina kort.

I "wallet" i curve ligger köpet på urpsrungsdagen även på nya kortet, men så har det kanske alltid varit.
 

Renato

Medlem
Hej är sugen på ett curve kort men är det någon som har en värvnings länk, där vi båda kan gynnas? Tack :)
 

intuition

Medlem
Kan nu rapportera om min första refund efter wirecard strulet.

Fick en refund på ett köp som var riktigt gammalt, från slutet av april. Kredit dök upp i Curve bara efter några dagar från att handlaren skapar refund. Transaktionen gjordes i natt, kl 03:28.
Och med deras nya "enhancement" växlades köpet från SEK till "Cash points" och cirka 0,4% av beloppet försvann i den växlingen. Cash points i sin tur har kursen 100:1 mot GBP, så mitt cash konto räknades upp i GBP.

Nu har de sagt att de ska utveckla "nya spännande funktioner" och jag antar att man i framtiden kommer att kunna flytta cash till ett annat kort. Men just nu är man inlåst med pengarna i GBP och får spendera ut dem. På deras support sidor står att om man märker att man har förlorat på deras transaktioner fram och tillbaka mot GBP så ska man öppna ett ärende och så ska de kompensera en. Det låter ju bra, men rätt komplicerat att hålla på med.

Hur som helst, jag var inte intresserad av att hålla på med det, utan lyfte direkt ut hela GBP-beloppet till Revolut, växlade till SEK (förlorade ytterligare någon krona pga kursändring i GBP/SEK de senaste 5 timmarna) och lyfte beloppet till mitt bankkonto därifrån.


Curves nya metod för refunds är som många konstaterat dålig för oss kunder, men just i det här fallet fanns två små fördelar
1. Beloppet gick inte automatiskt kredit mot mitt Nordic Choice kort (som det normalt skulle) dvs jag slapp plikta dubbla minuspoäng på NC kontot (nu under 2x kampanjen).
2. I mitt curve cash konto hade jag några små korvören sedan tidigare, som har varit omöjliga att använda. Tillsammans med det nya stora beloppet var det enkelt att tömma hela saldot till Revolut. (Revolut har min debitering 10GBP, och att ta ut i bankomat eller handla för exakt saldot är ju en omöjlighet)
 
Last edited:

ekf

Medlem
2. I mitt curve cash konto hade jag några små korvören sedan tidigare, som har varit omöjliga att använda. Tillsammans med det nya stora beloppet var det enkelt att tömma hela saldot till Revolut. (Revolut har min debitering 10GBP, och att ta ut i bankomat eller handla för exakt saldot är ju en omöjlighet)
Det stämmer att de har 10 GBP som minimum vid topup, men jag lärde mig i somras att man kan skapa en "betala mig"-länk (i Revolut-appen) som man kan ge sina vänner om de är skyldiga en pengar. Använder man den och betalar med sitt Curve-kort så finns ingen lägre gräns, eller så är den i alla fall betydligt lägre. Jag tömde mitt Curve Cash den vägen häromveckan.
För egen del så ligger Curve helt på is nu, tills dess att de fått ordning på återbetalningar helt, Curve Cash i andra valutor än GBP och MCC passthrough. Jag kör med Revolut istället, vilket för mina små belopp fungerar nästan lika bra.
 

henke12

Medlem
I Mars laddade jag upp några foton på kort som saknar rätt design i min plånbok!
Upptäckte idag att SAS MC nu finns i diamantutgåvan :)

IMG_8534.jpeg



Bra jobbat Curve!
Hoppas Nordic Choice snart dyker upp också!
 

Berglund

Medlem
I Mars laddade jag upp några foton på kort som saknar rätt design i min plånbok!
Upptäckte idag att SAS MC nu finns i diamantutgåvan :)
Härligt att du kollar det här! Jag hade själv helt släppt det. :)

Jag skickade också in bilder, 3 mars nu när jag kollar bakåt, på bland annat diamantkortet men även Handelsbanken, Nordic Choice och Coop. Bra om de får flera propåer, då ser de att designen är efterfrågad.
 

intuition

Medlem
...Bra om de får flera propåer, då ser de att designen är efterfrågad.
Jag har skickat in om SJ Prio-kortet, det får också någon annan gärna önska så att det blir verklighet.
Just nu ser jag iaf bara Nordic Choice och Circle K som möjliga custom bilder på kort från SEB.

Lägger med den jpg:en som jag gjorde. Om någon har ett original med bättre upplösning och/eller är mer händig med photoshop e.dyl så får man ju hemskt gärna göra ett bättre original och skicka in. Annars kan man ju använda mitt. Tror att upplösning mm är OK för appen.
SJ-Prio-Mastercard.jpg
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Lägger med den jpg:en som jag gjorde. Om någon har ett original med bättre upplösning och/eller är mer händig med photoshop e.dyl så får man ju hemskt gärna göra ett bättre original och skicka in. Annars kan man ju använda mitt. Tror att upplösning mm är OK för appen.

OJ! Sjukt avancerat att göra en egen design!!! All ära och heder! Jag tog bara foton på mina kort, tog bort alla kortsiffror utom de sex första (BIN siffrorna) och raderade även mitt namn på kortet. Imponerande!
 
Toppen