Senaste nytt

Curve betalkort

intuition

Medlem
OK, nu dök detta upp på deras support sidor.

Progress with Curve fixes & improvements:
white_check_mark.png
Refunds
→ Our updated refund process is now complete! ALL REFUNDS will be with you by tomorrow (10 July 2020) and will land on your Curve Cash Cards, for you to spend immediately. Soon, you’ll be able to move that money to any payment card in your Curve Wallet. Read all about it here.

construction_worker_man.png
4.png
Go Back in Time (GBiT) → GBiT is next on our list. We hope to get this up and running by the end of the week. Update to come.


Då håller vi tummarna för att det kommer i morgon och att det inte är ytterligare ett "rebuild" - där även GBIT hamnar på kontant-kontot först...
 

Berglund

Medlem
DÅ var GBiT tillbaka!!!

I alla fall har de nu släppt ”feature flags” på GBiT funktionen i beta appen för iOS. Dock kan man bara flytta transaktioner som skett efter Wirecardnedstängningen som skedde fredagen den 26 juni. Därefter var låg Curve nere helgen den 27 och 28 juni för att sedan återstartas måndag den 29 juni.

Man bytte ”card processor” från Wirecard till Checkout.com och troligast är det så att eftersom Curve/Checkout bara ”äger” transaktionerna från den 29 juni så är det endast dem som kan flyttas.

Förhoppningsvis kommunicerar Curve senare idag hur de tänkt angående äldre transaktioner. Klart är i alla fall att det i appen står att det är 90 dagar och maxbelopp £5000 för att kunna flytta/GBiT en transaktion. Några 90 dagar blir det ju inte bakåt till den 29 juni men det är ju i varje fall bättre än inget. Vi får fortsätta att vänta och se!
 

intuition

Medlem
Ja, fungerade på transaktioner efter 29.e
(Android app, uppdaterad igår)

Men jag pausade alla stora inköp så fort wirecard strulet slog till, det jag vill flytta ligger ju 99% före.

Jag gissar fortsatt att äldre transaktioner inte kommer att kunna GBITas förrän de har löst refund på riktigt. Så kanske i augusti :(
 
DÅ var GBiT tillbaka!!!

I alla fall har de nu släppt ”feature flags” på GBiT funktionen i beta appen för iOS. Dock kan man bara flytta transaktioner som skett efter Wirecardnedstängningen som skedde fredagen den 26 juni. Därefter var låg Curve nere helgen den 27 och 28 juni för att sedan återstartas måndag den 29 juni.

Man bytte ”card processor” från Wirecard till Checkout.com och troligast är det så att eftersom Curve/Checkout bara ”äger” transaktionerna från den 29 juni så är det endast dem som kan flyttas.

Förhoppningsvis kommunicerar Curve senare idag hur de tänkt angående äldre transaktioner. Klart är i alla fall att det i appen står att det är 90 dagar och maxbelopp £5000 för att kunna flytta/GBiT en transaktion. Några 90 dagar blir det ju inte bakåt till den 29 juni men det är ju i varje fall bättre än inget. Vi får fortsätta att vänta och se!
Hur ska GBIT fungera? Som tidigare?
 

intuition

Medlem
Det vet vi ju inte fullt ut än.
De två jag transaktioner jag GBIT:ade nyss, (dvs transaktioner efter 29.e) uppförde sig precis som tidigare i gränssnittet.
Det nya kortet debiterades omedelbart, krediten på det gamla ser jag inte ännu.

Jag ser en skum sak i Curve dock. Den flyttade transaktionen fick inte nytt datum på det nya kortet. Dvs i curve står det att kortet debiterades 29/6. Tror att det är ett skönhetsfel, reservationen jag ser på Nordic Choice MC har dagens datum.
 

Greger

Medlem
upload_2020-7-10_22-5-6.png


Toppen, ser inte ut vara så att man behöver ha att göra med Curve cash. Men såklart synd gamla transaktioner inte kan flyttas.
 

MLG55

Medlem
Ingen som har några nya nyheter om GBIT av äldre transaktioner än 29/6?
Eller får man vara beredd på att man bitit i det sura äpplet:(
 
Det vet vi ju inte fullt ut än.
De två jag transaktioner jag GBIT:ade nyss, (dvs transaktioner efter 29.e) uppförde sig precis som tidigare i gränssnittet.
Det nya kortet debiterades omedelbart, krediten på det gamla ser jag inte ännu.

Jag ser en skum sak i Curve dock. Den flyttade transaktionen fick inte nytt datum på det nya kortet. Dvs i curve står det att kortet debiterades 29/6. Tror att det är ett skönhetsfel, reservationen jag ser på Nordic Choice MC har dagens datum.
Jag kan bekräfta att datum för den flyttade transaktioner blir detsamma som när köpet gjordes.

Exempel
-Du köper något på Kort 1 för 1000kr den 1/7.
-Den 1/8 genomför du GBIT på transaktioner, till kort 2. Köpet debiteras Kort 2 omedelbart (1/8)
-Refund till Kort 1 dateras till samma datum som det ursprungliga köpet gjordes, dvs 1/7.
 
Toppen