Senaste nytt

Curve betalkort

bstark

Medlem
Man fick göra det med Revolut, men har inget minne av att gjort det med Curve. Kan ju hända att de har tajtat till det. Men allt borde skötas inifrån appen i så fall tycker man.
 

intuition

Medlem
Noterade en kul sak. När man lägger till ett kreditkort kan man ju välja bild som ska representera kortet i appen.

Inledningsvis fanns bara 8 olika färger att välja på, men efter diverse uppdateringar av appen dök det upp anpassade bilder, med samma design och färg som de fysiska korten . Den försöker föreslå "rätt" bild men tyckte att mitt SJ prio-kort var ett Circle-K. Jaja, jag antar att de bara har laddat in bilder på de vanligaste förekommande korten.
Noterade dock att Nordic Choice platinum finns att välja som custom-bild! I den stora världen som helhet måste det ju vara ett helt udda icke-kort, men tydligen är det så populärt bland svenskarna att de kommit med på topplistan av kort!
 
Man kan skicka in förslag/bilder på de kort man vill ha custom-bild på. Jag har skickat in NCC MC (och helt säkert flera än mig).

Travel Wallet har också dykt upp nu såg jag.
 
Aha, visste inte det. Ser ingen sådan inskick i appen, var gör man det ifrån?
Inte lätt att hitta. Man skickar ett epost till: addmycard@imaginecurve.com med bifogad bild på kortet och BIN-serien (de första 6 siffrorna i kortnumret).
Sökte i min mailhistorik och där hittade jag minsan en bild på Travel Wallet också. Hade jag glömt att jag skickat in :rolleyes:

EDIT: Och om man skickar in en bild på sitt eget kort så maskar man såklart kortnumret
 

Berglund

Medlem
Inte lätt att hitta. Man skickar ett epost till: addmycard@imaginecurve.com med bifogad bild på kortet och BIN-serien (de första 6 siffrorna i kortnumret).
Sökte i min mailhistorik och där hittade jag minsan en bild på Travel Wallet också. Hade jag glömt att jag skickat in :rolleyes:

EDIT: Och om man skickar in en bild på sitt eget kort så maskar man såklart kortnumret
Det här var bra!

Jag skickade in:
SAS EuroBonus Mastercard Premium - Diamond
Nordic Choice Mastercard - Gold
Coop Mastercard

Onekligen trevligt med bilder som är väldigt snarlika det egna kortet istället för generiska enfärgade bilder.
 
Last edited:

Skogi

Medlem
Något att se fram emot nu i coronatider!

20200402_182621.jpg
 
Toppen