Senaste nytt

Curve betalkort

Detta är intressant, kreditgivare enligt kunsumentkreditlagen torde vara det underliggande kreditkortet. Curve mera av en betalningsförmedlare. Reklamation torde gå att hänvisa till underliggande.

Försäkring inte lika tydligt.

Om det är på det sättet är det ju strålande. Frågan är om någon hört sig för gällande detta för att veta hur kortbolagen ställer sig till det, exempelvis SAS MC.
 

bayindirb

Medlem
Hur är det med försäkringar man har på sina kort som man kopplat som underliggande kort till Curve. Gäller dessa om man betalar med Curve? Tex har jag en prisskyddsförsäkring på ett av mina kort som jag brukar använda mig av. Kan jag fortfarande göra det om jag använder Curve med det kortet som underliggande kort?

Bra fråga! Jag har inte ens tänk på det! :) ska man reklamera direkt till curve då?
 
Hey Mattias,

When it comes to refunds, slow and steady does NOT win the race.

So we’ve made them faster. A lot faster.

You can now expect your refund to land back in your account as soon as your bank releases the funds, typically within 1-5 days.

Thanks for being patient while we continue to improve,

Team Curve
 

Magnus E65

Ny medlem
Hej alla! Har skaffat ett Curve blue. Fixade appen och lade till bankkort, företagskort och SAS EB MC. Inga problem, allt funkade bra med koder via småbelopps transaktionerna mm. Alla korten finns i appen, de står som aktiva och ”klara att använda”.
Curvekortet kom sedan snabbt, efter några dagar bara. När jag skulle aktivera det genom att inledningsvis mata in de fyra sista siffrorna så blir det tyvärr nåt lagg och jag kommer inte vidare.
Kontaktade kundtjänst och fick då till svar (via mail!) att jag behövde ta en bild på mitt ID-kort(!) och en selfie(!) och sedan maila över det till dom! What!?!?
Har inte läst något om detta förfarande nånstans.
Står inget om det i appen.
Verkar helt ju som ett helt oseriöst och hemmasnickrat tilltag av mr John D på kundtjänst!
Eller är detta helt normalt? Har ni andra behövt göra så här?
Allt började så bra men nu tappade jag nästan intresset helt för Curve. Trist!
 
Hej alla! Har skaffat ett Curve blue. Fixade appen och lade till bankkort, företagskort och SAS EB MC. Inga problem, allt funkade bra med koder via småbelopps transaktionerna mm. Alla korten finns i appen, de står som aktiva och ”klara att använda”.
Curvekortet kom sedan snabbt, efter några dagar bara. När jag skulle aktivera det genom att inledningsvis mata in de fyra sista siffrorna så blir det tyvärr nåt lagg och jag kommer inte vidare.
Kontaktade kundtjänst och fick då till svar (via mail!) att jag behövde ta en bild på mitt ID-kort(!) och en selfie(!) och sedan maila över det till dom! What!?!?
Har inte läst något om detta förfarande nånstans.
Står inget om det i appen.
Verkar helt ju som ett helt oseriöst och hemmasnickrat tilltag av mr John D på kundtjänst!
Eller är detta helt normalt? Har ni andra behövt göra så här?
Allt började så bra men nu tappade jag nästan intresset helt för Curve. Trist!

Inte helt ovanligt sätt för att ”verifiera” kundens identitet. Revolut gör på samma sätt.
 

Skogi

Medlem
@Magnus E65 Har du verifierat dig tidigare i processen? Annars är det standard att ladda upp selfie och pass/ID till neobanker såsom Curve och Revolut. Dem är skyldiga det.

Edit: @Mattias Holmén knep första platsen med några millisekunder. :oops:
 

igelkotten

Medlem
Hej alla! Har skaffat ett Curve blue. Fixade appen och lade till bankkort, företagskort och SAS EB MC. Inga problem, allt funkade bra med koder via småbelopps transaktionerna mm. Alla korten finns i appen, de står som aktiva och ”klara att använda”.
Curvekortet kom sedan snabbt, efter några dagar bara. När jag skulle aktivera det genom att inledningsvis mata in de fyra sista siffrorna så blir det tyvärr nåt lagg och jag kommer inte vidare.
Kontaktade kundtjänst och fick då till svar (via mail!) att jag behövde ta en bild på mitt ID-kort(!) och en selfie(!) och sedan maila över det till dom! What!?!?
Har inte läst något om detta förfarande nånstans.
Står inget om det i appen.
Verkar helt ju som ett helt oseriöst och hemmasnickrat tilltag av mr John D på kundtjänst!
Eller är detta helt normalt? Har ni andra behövt göra så här?
Allt började så bra men nu tappade jag nästan intresset helt för Curve. Trist!


Skumt - jag behövde inte göra något sådant. Testa ringa in till de för att ta reda på varför de behöver dessa dokument?

Själva förfarandet har jag upplevt med andra företag i Storbritannien, som en del av deras KYC och AML - alltid över email.

Edit: trea på bollen.
 
En tanke. Jag gissar att merparten av Curve-innehavare i detta forum lägger minst 10’000 sammanlagt på Coop och/eller Billhop i månaden.

Skulle en eller båda dessa dyka upp som Curve Cashback Retailer så är det plötsligt en ren vinst att uppgradera till Curve Black. Och det ligger såklart i Curves intresse att få in fler betalande kunder.

Så, varför inte ligga på Curve om detta tillsammans? Jag har föreslagit detta för Curve, både i mail till supporten tidigare och i Curve Community (här: https://community.curve.app/t/additional-cashback-retailers/18434/4).

Om ni håller med mig, skicka ett mail till supporten eller lägg en kommentar i tråden i Community’t.
 

Magnus E65

Ny medlem
@Magnus E65 Har du verifierat dig tidigare i processen? Annars är det standard att ladda upp selfie och pass/ID till neobanker såsom Curve och Revolut. Dem är skyldiga det.

Edit: @Mattias Holmén knep första platsen med några millisekunder. :oops:

Ok. Fast visst är det konstigt att det inte finns någon info om att det krävs en identifiering på det här sättet i appen eller någon annanstans?
Jag fick ju veta det först efter att jag kontaktat kundtjänst via mail och meddelat att det inte gick att verifiera mitt Curvekort.
Det kom heller inte något felmeddelande när jag matade in de fyra sista siffrorna på kortet. Det började liksom bara om och sen kom jag inte vidare till nästa steg.
Alla andra moment i processen har ju varit av typen ”klapp-klapp-grön bock”. Snabbt och snyggt! Så därför kändes detta lite ”B”..! o_O
Men då vet jag att det kan vara i sin ordning trots allt.
Ska bara gaffla med dom lite till innan jag bjussar på några selfies. :D
 
Toppen