Christiansson
Medlem
De (få) gånger Curve har blivit "Declined" för mig har det alltid berott på att kortet under inte tillåtit transaktionen, och då har det ju inte blivit någon reservation på det underliggande kortet (om du har det). Men alla mina reservationer och transaktioner som varit "felaktiga" har alltid rett ut sig själv utan min inblandning. Jag använder Curve utomlands privat (för att slippa valutaväxlingsavgiften) så det blir lite stötvis, men rätt många transaktioner.Testade mitt Curve för första gången igår, efter en lång betänketid stod det Declined i terminalen på det aktuella sunkhaket så jag tog fram mitt vanliga bankkort och betalade helt sonika med det i vanlig ordning.
Nu står det dock på mitt kontoutdrag att både Curve och sunkhaket i fråga reserverat samma belopp. Kommer Curve släppa sin reservation eller bör man vara beredd på att ta Curve ibland strular och då ta kvitto för att skicka in till kundtjänst?
Tyvärr inte det bästa första intrycket.
Om du har en reservation på det underliggande kortet (dvs i både Curve och MatserCard/Visa kortet under) tycker jag du skall kolla med den underliggande kortutgivaren så du inte råkat ut för en scam, dvs att de tog kod och nummer på första kortet och sedan släppte igenom det andra.