Senaste nytt

Curve betalkort

Skogi

Medlem
Några tankar om hur jag använder korten på bästa sätt under resan eller nåt att tänka på? Jag behöver verkligen spenda Elite för att nå vouchern och det krockar lite med deras valutapåslag och jag "borde" använda Curve eller de andra utan valutapåslag. Hur tänker ni andra här när man slits mellan dessa två i-landsproblem...? :)

Det @JochenS sa.
 

Håkan Ö

Medlem
Har kört Curve not SAS MC Premium och har fått EB poäng för köpen med Curve kortet. I November och December var jag 4 veckor i Nya Zealand och Australien och använde kortet flera gånger om dagen mest för småköp. I början kom EB poängen direkt på SAS MC Premium appen men det slutade efter ett tag. Köpen debiteras kortet men inga poäng. Tänkte det var någon tillfälle spärr men är nu i Spanien och får inga poäng nu. Någon som vet om detta eller har råkat ut för det?
 

Matore

Medlem
Läste att Curve tar ju avgift vid transaktioner på helg, när Londonbörsen är stängd. Är det fler av de liknande korten som gör det? Bynk, Rebilla Revolut. Har för mig att det var nån mer men hittar inte vilket kort som gjorde likadant.
 

Caelus

Medlem
Läste att Curve tar ju avgift vid transaktioner på helg, när Londonbörsen är stängd. Är det fler av de liknande korten som gör det? Bynk, Rebilla Revolut. Har för mig att det var nån mer men hittar inte vilket kort som gjorde likadant.

Det har inget med Londonbörsen att göra, bara att helgen räknas enligt brittisk tid. Dvs lördagen börjar kl01.00 svensk tid och måndagen börjar kl 01.00 svensk tid (de ligger en timme efter Sverige..)
 
Toppen