Senaste nytt

Curve betalkort

mha321

Medlem
Tips efter nit jag gick på i förra veckan: använd inte Curve i USA på torsdagkvällar eller fredagar om ni vill undvika valutaavgifterna.

Både en barnota från torsdagen och frukosten på fredagen landade på lördagen i Curve-tid och åkte därmed på avgift. Anledningen till det verkar vara att även om betalningen initialt gjordes torsdag kväll/fredag morgon, så får den en ny transaktionstid när de slår in dricksen på samma kort (det är ju inte en ny transaktion utan bara ändrat belopp, men tiden hänger alltså också med i ändringen, åtminstone på vissa ställen). Och detta skedde i båda fall såpass sent på fredagskvällen att det redan var lördag i London.

Inga stora belopp, men irriterande.
 

Zniper

Medlem
Om man ska använda sig utav curve och go back in time inför SAS mastercardkampanjen så spelar det väl ingen roll om kortet man använder dom 14 dagarna innan är ett debit eller creditcard utan det funkar väl likadant att när man väl flyttar transaktionerna från mitt ex debitcard till SAS MC så kommer pengarna tillbaka in till mitt bankkonto och debiteras på kreditkortet istället
 

gneken

Medlem
Om man ska använda sig utav curve och go back in time inför SAS mastercardkampanjen så spelar det väl ingen roll om kortet man använder dom 14 dagarna innan är ett debit eller creditcard utan det funkar väl likadant att när man väl flyttar transaktionerna från mitt ex debitcard till SAS MC så kommer pengarna tillbaka in till mitt bankkonto och debiteras på kreditkortet istället
Stämmer bra
 
Kollade nogrannare nu och jag beställde Fredag 6e September.
Enligt hjälpen i Curve appen så kan det ta 1-2 veckor inom EU och dom vill att man väntar 10 dagar utöver det innan man anmälder det till dom.
Får se om det hinner bli nått GBIT denna kampanjperiod.
 
Toppen