CRJ900, vilka handbagage är STORA?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 1 Oktober 2015.

1. Slinter

Slinter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med SAS brukar det vara lugnt. Har dock blivit tvingad att checka in en Keepall 55 med UA ett par ggr på CRJ700 och ERJ-135/145-flighter. Men det är som någon skrev tidigare, väldigt godtyckligt.

2. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS är ganska snälla med detta - dock går det inte att få in alla väskor i overhead, och som nämnts är det bara plats för en väska per två personer vid fötterna. Således brukar det gå bra om det inte är fullsatt!

Om det är fullsatt får man resa med mindre handbagage om man vill vara garanterad att få ombord det!

Jag har åkt många gånger med CRJ/Saab/Embraer 145 etc. där det är ganska begränsade overheads (minst på Saab 340!), och hur flygbolagen hanterar situationen varierar - men i USA brukar de vara ganska hårda på att större väskor skall i hold för gate delivery.

3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ryggsäckar är lättare att få ta med sig in i kabinen än resväskor. Har aldrig behövt lämna ifrån mig ryggsäck samtidigt som jag ser att gatepersonalen går runt och taggar resväskorna. Detta har hänt mer än en gång.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!