Ungefär hur länge tog det att få återbetalningar från Swiss/Lufthansa? Jag har väntat i två veckor nu från att kundtjänst sa att jag skulle få återbetalning men har fortfarande inte fått något, eller ens ett mail som bekräftelse.
Jag väntade 3.5 månader på Austrian, sedan gjorde jag chargeback på Amex. Då tåg det ca 2 veckor för Amex att handlägga (det tar mer tid nu än det gjorde i början). Fick aldrig någon mailbekräftelse, annat än att de tagit emot mitt ärende som klagade på att jag inte fått bekräftelse och lovade att återkomma inom kort. (Däremot fick jag bekräftat i telefon direkt vid avbokningen att det skulle återbetalas inom kort, men att det kunde ta ett par veckor)
Har en Lufthansa som har legat i drygt 2 månader nu, inte ett pip från Lufthansa. Men jag väntar till en stund efter semestrarna med att göra chargeback på den tänkte jag.
De verkar onekligen processa vissa återbetalningar nu, till skillnad från tidigare när de inte gjorde några alls, men man får räkna med att det tar tid.
En bekant i Tyskland fick samtliga sina utestående betalade samma dag som has första ärende blev godkänt för domstol (alltså att domstolen lovade att ta upp det, det togs aldrig faktiskt upp för Lufthansa fick snabbt iskalla fötter).