Jag har precis "råkat" ut för samma sak - förstod inte riktigt varför jag helt plötsligt hade flera 100k i plussaldo. Undrar om detta är ett tecken på att de nu fått in pengar från räddningspaketet och därmer har likviditet för att återbetala. Får bli ett samtal till kundtjänst för mig också
Jag hade flera återbetalningar att få in från LH och haft flera långa samtal med dem utan någon framgång. Till sist blev det chargeback hos Amex. Fick samtliga biljetter återbetalade och ungefär samtidigt så betalade LH tillbaka en av biljetterna själva.
Efter några dagar och innan jag hann reagera så kan jag se att Amex justerade tillbaka dubbelutbetalningen (står som JUSTERING på fakturan). Allt detta var i början av juni.
Just för denna resa (bokningsreferens anges) får jag återkommande meddelanden (senast igår) via mejl från LH att jag skall välja en voucher ihop med "säljsnack" om hur bra det är med voucher och hur flexibla ombokningsmöjligheter man får. Men har inte klickat på länken, förhoppningsvis för deras egen skull upptäcker de vilka biljetter som redan är återbetalade.
Så det verkar helt klart vara lite rörigt i deras system.