Covid-19 och Lufthansagruppen

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av 011430121, 28 April 2020.

  1. ilon

    ilon Medlem

    Misstänker att det som fungerar som på Swiss, där man kan använda samma voucherkod flera gånger om man inte nyttjar hela beloppet.
     
    Harnos gillar detta.
  2. Buffy

    Buffy Medlem

    Ort:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur lång tid har det tagit generellt att få tillbaka pengar för avbokade biljetter?
    Jag gjorde en avbokning den 20e juli.
     
  3. Nilann

    Nilann Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Inställd flygning med Swiss i maj. Förra veckan, efter tre månader, fick jag besked att pengarna skulle överföras till mitt kort. Efter en vecka har återbetalningen fortfarande inte kommit in på kortet.
     
  4. Non-stop

    Non-stop Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade en inställd flygning med Lufthansa i början av maj och fick tillbaka pengarna den 16:e juli.
     
  5. MTheC

    MTheC Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Upplever nu lite omvända problematiken med Swiss, efter att först haft väldigt svårt att få pengar tillbaka från dem så gjorde jag en kortreklamation. Ett tag efter att jag fått pengarna från AmEx så betalade även Swiss tillbaka till kortet. Meddelade AmEx det och efter ett tag så försvann dubbelkrediteringen.

    Nu fick jag igen ett meddelande från Swiss om att de betalat tillbaka (för samma bokning) och kan igen se pengarna på kortet. Blir ny vända att meddela AmEx. Lite oroande svaga processer om man kan betala ut samma summa två gånger då den redan hanterats via kortreklamation.
     
    mackan33 och Tonton gillar detta.
  6. Resenären

    Resenären Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Två biljetter med Swiss bokat och betalt 24 februari. Avbokat i mitten av mars.
    Försökte mig på att få en voucher. Men svaret blev:
    We regret to inform you that your Flight Value Voucher request could not be processed automatically, because your ticket has already been rebooked.
    Ringde kundtjänst, som svarade nästan direkt och sa att jag ville ha återbetalning. Detta var den 14 augusti.
    Den 21 augusti var återbetalning på mitt konto. Bra Swiss!
     
  7. MTheC

    MTheC Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har en resa till BCN bokad i januari, den är med Lufthansa ena vägen och LX andra vägen. Fick nu meddelande från AmEx (bokade via dem) om att båda flygen är inställda och fick alternativ med (i) ombokning utan fare difference till samma destination (ii) voucher, (iii) ombokning till annan destination med fare difference och (iv) återbetalning (men med förvarning om att det beräknas ta 6-9 månader.

    Det i sig var dock inte det intressanta, är ju lite vad man blivit van vid - jag kollade dock lite alternativ på LHs hemsida för samma datum som jag har bokade nu och de flyg jag har bokat säljs fortfarande. Om dessa nu formellt är inställda och resebyrån vet det så undrar man ju lite hur man kan hitta en tidtabell som de faktiskt räknar med att flyga.
     
  8. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    En bokad biljett med Lufthansa till BKK returen med LX i december, jag ombokad till April, blev ett tillägg på knappt
    2000 SEK.
    Vet inte varför jag tror det skall vara tillåtet att resa dit i vår.
     
  9. MTheC

    MTheC Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite nyfiken: valde du själv att boka om eller var det Lufthansa/LX som ändrade något?

    Jag hade en resa med OS till BKK men de ställde in den precis när jag hade tänkt att försöka av- eller omboka Känns inte så hoppfullt med resor till BKK så valde att inte boka något nytt då det är svårt att veta när de kan tänkas öppna upp.
     
  10. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade om själv, Lufthansa flyger förnärvarande inte till BKK verkar som om de börjar med det vid vintersäsong starten i månadsskiftet oktober/november.
    UDs avrådan för resor till mitten av november gjorde att jag flyttade resan, den var bokad för avresa i början av dec.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×