Senaste nytt

Covid-19 hur påverkar det sas och eurobonus i förlängningen?

Sebastian.k

Medlem
Vill ställa frågan här i forumet!

Hur upplever vi individuellt kring rådande omständigheter (Covid-19) påverkar SAS som bolag och eurobonus systemet i förlängningen?

Vill påstå att det är en relevant fråga, med undantag att inte uppvigla ämnet mer än nödvändigt. Hur prognostiserar ni som är insatta och besitter erfarenheter från liknande situationer?
 

Mr Basic

Medlem
Vill ställa frågan här i forumet!

Hur upplever vi individuellt kring rådande omständigheter (Covid-19) påverkar SAS som bolag och eurobonus systemet i förlängningen?

Vill påstå att det är en relevant fråga, med undantag att inte uppvigla ämnet mer än nödvändigt. Hur prognostiserar ni som är insatta och besitter erfarenheter från liknande situationer?
Finns det några liknande situationer? :rolleyes:
Jag tänker närmast på ”askmolnet” men det påverkade väl bara delar av världen och dessutom under begränsad tid (2-3v?).
Känns otroligt svårt att sia om utgången av detta.
 
SAS kommer med största sannolikhet fortsätta i någon form. Flyget behövs för infrastrukturen och varumärket är relativt starkt. FFP kommer fortsätta existera.
 

NotRyan

Medlem
Sedan nervpärsen i slutet av 2012 har det väl ändå sett, om än mycket försiktigt, positivt ut för SAS fram till nu.

Jag tror att SAS kommer att kunna få stöd under en begränsad tid, främst ur de allmänna stödpaketen som lagts fram. Vad transportnäringen i likhet med besöksnäringen och restaurang skulle behöva är ett mer riktat stöd.

Jag vet inte hur möjligheterna ser ut för Trafikverket att besluta om trafikplikt (med därtill hörande upphandling av nuvarande operatörer) på även dom normalt större linjerna i den rådande situationen? Det skulle man ju kunna tänka sig som EN åtgärd om det är möjligt.
 
Toppen