Så nu har vi ytterligare ett uppgraderingsverktyg
- OT
- Op-up
- Poäng vid gate
- Pengar vid gate
- Bekräftad poänguppgradering
- Courtesy update
Hur de förhåller sig till varandra och hur de prioriteras får vi nog aldrig veta även om jag kan sätta pengar på att vi kommer försöka hitta ett mönster så fort som möjligt.
Jag tycker det hade känts bättre att SAS delat ut två (eller fyra) uppgraderingsvoucher i stället och sedan kanske ytterligare två per 90000 nya poäng. Varför hitta på något eget?
Det är för övrigt underhållande att läsa amerikanarnas kommentarer på FT när någon statusnisse ser att det är en tom plats i C eller F och indignerat skapar en tråd om varför hen inte fick sitta där (eller högt och ljudligt börjar diskutera detta redan ombord). Tyvärr känns det som om dessa tendenser (i likhet med ersättningskrav för allt möjligt) börjar flytta in bland de skandinaviska resenärerna
Snart kommer någon med funderingen om det är värt att boka upp en massa platser i C som ger alla pengar tillbaka för att släppa dem 25 timmar innan avresa och på så sätt öppna upp möjligheten för uppgradering...