Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

EBGGOT

Medlem
Blir nog mest en "semesterförmån"... Hur många EBD som flyger biz class i tjänsten kommer köpa ekonomi klass ?!?!

Men bra för EBD som bara får åka ekonomi klass i tjänsten ... Det kommer ju välja sas före andra! Samt alla EBD kommer välja sas när det skall på semester före andra bolag...

Smart SAS!
 

Canadien

Medlem
Antar att SAS har räknat på detta, men det är svårt att förutsäga om ökad lojalitet ger fler sålda säten. I mitt fall kan det leda till att jag väljer några extra SAS-resor istf andra *A, framförallt till Nordamerika. Tiden får väl utvisa hur frekvent det kommer att inträffa för EBP/D.

Om jag t ex flyttar 5 longhaul från LH till SAS, och blir courtesy:ad på två ben av dessa 10 så har SAS gjort sig en bra hacka och bara förlorat två st ~$500 OT-pengar. Blir jag bumpad 5ggr så är det fortfarande en bra affär för SAS. Men om jag redan hade ett utpräglat SAS-longhaul resmönster så ter sig förlusten av OT-intäkter mer negativ för bolaget.
 

AABack2ARN

Medlem
Så nu har vi ytterligare ett uppgraderingsverktyg :)

  • OT
  • Op-up
  • Poäng vid gate
  • Pengar vid gate
  • Bekräftad poänguppgradering
  • Courtesy update

Hur de förhåller sig till varandra och hur de prioriteras får vi nog aldrig veta även om jag kan sätta pengar på att vi kommer försöka hitta ett mönster så fort som möjligt.

Jag tycker det hade känts bättre att SAS delat ut två (eller fyra) uppgraderingsvoucher i stället och sedan kanske ytterligare två per 90000 nya poäng. Varför hitta på något eget?

Det är för övrigt underhållande att läsa amerikanarnas kommentarer på FT när någon statusnisse ser att det är en tom plats i C eller F och indignerat skapar en tråd om varför hen inte fick sitta där (eller högt och ljudligt börjar diskutera detta redan ombord). Tyvärr känns det som om dessa tendenser (i likhet med ersättningskrav för allt möjligt) börjar flytta in bland de skandinaviska resenärerna :( Snart kommer någon med funderingen om det är värt att boka upp en massa platser i C som ger alla pengar tillbaka för att släppa dem 25 timmar innan avresa och på så sätt öppna upp möjligheten för uppgradering...
 

taxvalp

Medlem
Undrar hur SAS IT hanterar det om båda resenärerna i en bokning är EBD? Både Herr och Fru Taxvalp är EBD och vi reser longhaul tillsammans stundtals. Kan systemet månne luras av detta på något vis så att man kan bli uppgraderad på varje resa med lite flyt? Det finns bara ett sätt att ta reda på det - boka mer!
 

TreD

Medlem
En fin idé men inte ny. Jag brukade sända upp min ene son i skyarna på mitt eget kort, gemensamt förnamn, win-win, lounge-lounge på honom...
 
  • Gilla
Reactions: El0
S

SPG1

Guest
Hoppas de spar (poäng)uppgrade vid gate för det är en fars varje gång på PEK och PVG kärran. Har fått många skratt när man har betraktat spektáklet - gubbfajt är alltid roande :)
 

Bryant

Medlem
Detta är underhållning.

SAS gör något nytt och som faktiskt varit efterfrågat men eftersom det inte är tillräckligt exklusivt så är de "korkade".

Själv tycker jag att det är en grym förmån även om mitt EBD bara räcker ett år till och det kommer inte att förnyas.
 
S

SPG1

Guest
Detta är underhållning.

SAS gör något nytt och som faktiskt varit efterfrågat men eftersom det inte är tillräckligt exklusivt så är de "korkade".

Själv tycker jag att det är en grym förmån även om mitt EBD bara räcker ett år till och det kommer inte att förnyas.

Du vet hur det är med oss i Nordbor - "Jag vaknade upp å så var den dagen förstörd"
 
Toppen