Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

gustafsg

Medlem
I samband med poängrabatten bokades en t/r CPH-ORD 8-14 nov för 2 pax, där vi med största sannolikhet (eller?) kommer att flyga med den inhyrda Lan-kärran.
Vad tror ni sannolikheten är att vi får en "upgrade"? Om jag inte minns fel uppgraderade de personer med bokning i plus till biz under sommaren, men det var väl antagligen betalda biljetter och inte poängbaserade..
 

jumbooze

Medlem
I samband med poängrabatten bokades en t/r CPH-ORD 8-14 nov för 2 pax, där vi med största sannolikhet (eller?) kommer att flyga med den inhyrda Lan-kärran.
Vad tror ni sannolikheten är att vi får en "upgrade"? Om jag inte minns fel uppgraderade de personer med bokning i plus till biz under sommaren, men det var väl antagligen betalda biljetter och inte poängbaserade..
Hej och välkommen,
Jag har ännu inte sett någon med poängresa alltså 100% award som uppgraderats men jag kan ju ha missat något.
Lycka till iaf och missa inte öresundsträffarna!
 

fcx

Medlem
I samband med poängrabatten bokades en t/r CPH-ORD 8-14 nov för 2 pax, där vi med största sannolikhet (eller?) kommer att flyga med den inhyrda Lan-kärran.
Vad tror ni sannolikheten är att vi får en "upgrade"? Om jag inte minns fel uppgraderade de personer med bokning i plus till biz under sommaren, men det var väl antagligen betalda biljetter och inte poängbaserade..

Vilken klass har du bokat?
 

fcx

Medlem
Det är "x"; verkar vara den enda klassen som kan bokas är i nuvarande poängrabattskampanj.

OK, då är du bokad i "go", så ska du upp till business så måste SAS flytta upp dig två steg. Hittills har vi väl inte sett någon (eller i vart fall väldigt få) som uppgraderas två steg?
 

gustafsg

Medlem
OK, då är du bokad i "go", så ska du upp till business så måste SAS flytta upp dig två steg. Hittills har vi väl inte sett någon (eller i vart fall väldigt få) som uppgraderas två steg?

Kanske förklarade jag dåligt så du missförstod mig, men det jag menar är att om vi blir uppflyttade till plus enligt courtesy upgraden, så är följdfrågan - ifall SAS flyger med den leasade LAN-kärran de datum vi flyger - om de flyttar oss ytterligare ett steg eftersom deras plus-avdelningen är samma produkt som i ekonomi på planet? (Frånsett mat och dryck givetvis)

Har för mig att jag läste det under sommaren alternativt sen vår, att de flyttade upp "lyckliga" personer som bokat i plus, till biz på LAN-planet. (Jag kanske har drömt allt detta..?)

Gör jag mig någorlunda förstådd trots allt? :D
 

agehall

Medlem
Hej och välkommen,
Jag har ännu inte sett någon med poängresa alltså 100% award som uppgraderats men jag kan ju ha missat något.
Lycka till iaf och missa inte öresundsträffarna!

Det är ju väldigt få som inte bokar business på sina awards, så det lär nog dröja innan vi får något facit i den frågan...
 

gustafsg

Medlem
Last edited:
Toppen