Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

LarsCph

Medlem
Hoppas verkligen de inför upgrade vouchers dock. Om man nästan uteslutande flyger business är denna förmån något man inte får del av. Och flyger man go/plus lär man lägga ett bud på uppgradering ändå. Samma med fria drycker i go..

Ja enig - upgrade vouchers ville være velkomment. Det er selvfølgelig dejligt at blive uventet courtesy upgraded, men hvis man "altid" flyver business på long-haul ville vouchers som kunne anvendes ved booking være meget mere værd. De fria drycker i go har jeg anvendt ved rejser i Europa hvis prisen for Plus har været urimeligt høj. Jeg flyver ofte København - Birmingham hvor det kun er SAS som flyver, og prisen er virkelig sat efter det often med ganske stort spring til Plus. Jeg betalte i August DKK 8.291 retur - jeg tror det er min rekord i DKK pr mile!

Tilbage på trådens topic - så har jeg endnu til gode at opleve at blive upgraderet hos SAS ud fra min status alene. Jeg har dog kun haft mit EBD i 8 måneder.
 

BCflyer

Medlem
Nu var det länge sedan jag hörde om någon som fick CU. Ni som har fått CU på senare tid har det varit fullt i övrigt och tomt dit ni blivit flyttade? Är det vanligt med CU när det är dålig beläggning i alla klasser?
 
  • Gilla
Reactions: bnr
Fick en CU på SK945 för några veckor sedan (Plus till Business). Var 12 lediga stolar innan CU och 11 efter, och även Plus var halvfullt. Flyger SK945/944 4 gånger i månaden och C är i princip alltid fullt eller ett fåtal stolar kvar så CU brukar inte förekomma. Flyger CPH-IAD på lördag som i skrivande stund har 13 lediga platser i C så blir intressant och se om det blir någon denna gång.
 

Johans00

Medlem
Fick nyss min första CU CPH-PVG Go-Plus, fick sätet 20H valt automatiskt. Dock när jag går in under mina bokningar för att eventuellt byta plats får jag upp seatmapen för Go. Någon annan som råkat ut för samma sak och lyckats lösa det? Har provat sas classic men funkar inte där heller.
 

Attachments

  • cusas.png
    cusas.png
    345,7 KB · Visningar: 324
Last edited:

Brandten

Medlem
Förstås omöjligt att svara på MEN,

Finns det någon uppfattning bland kunniga om man har större chans på CU på OSL-USA, ARN-USA eller CPH-USA?

Ska boka strax och kan routa via OSL+EWR, CPH+EWR/ORD eller direkt LAX till destination LAS.

Följdfråga: Lättare/svårare med Go-Plus alt Go-Business än Plus-Business?
 
Toppen