Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

aldrighemma

Medlem
Så bra, jag landar 1250 på ORD och flyget vidare går kl 1600. Tänker jag frågar först i loungen och sen gaten när den öppnar, eller vilken är bäst strategi? Det är 25k poäng från plus till business va?
Lounge personalen är inte så hjälpsam med upgrades längre :( Det är nog säkrast att gå direkt till service disken vid gaten.
25k låter rätt, men det var länge sedan jag gjorde en upgrade...
 

aldrighemma

Medlem

samet

Medlem
Intressant poängvärdering 31 öre / poäng ! Samtidigt så värderar dom en muffins för 30:- till 900 poäng = 3 öre / poäng :eek:

Så är det ju allt som oftast. Desto exklusivare produkt du köper desto högre värde får poängen.

Skall sanningen fram är det ju ganska få som skrapar ihop 250k+ för att kunna få till fina F runt halva världen.

Finns nog väldigt många medlemmar i EB som inte är slavar under BC och lärt sig alla knep. När poängen börjar gå ut, då köps dyra muffins, dyra ljusstakar och andra extremt överprissatta produkter som erbjuds för relativt få poäng.
 

Vojago

Medlem
Vad tror ni. Har en plusbiljett ARN-ORD(-SAN/SAN-)EWR-ARN om några veckor. Har lagt ett Plusgrade bud på EWR-ARN. Lägsta nivån för bud på ARN-ORD var lite väl saftig i Plusgrade trots att det enligt Expert Flyer tycks finns ganska gott om plats i C. Hoppas på en rimlig chans för CU ARN-ORD och sedan att mitt Plusgrade bud går igenom EWR-ARN. Jag vet inte om det påverkar men strax efter har jag en ny resa i C ARN-CPH-PVG/PVG-CPH-ARN.
 
@Vojago tror inte för mycket på CU.
Har själv inte fått en CU sedan juni 2018 trots 8 st longhaul med SAS efter det.
Flugit både i Go & Plus.
Flera av mina Plusgrades har i för sig gått igenom. SAS vill förstås/har förstått att de vill tjäna pengar.
 

Vojago

Medlem
@Vojago tror inte för mycket på CU.
Har själv inte fått en CU sedan juni 2018 trots 8 st longhaul med SAS efter det.
Flugit både i Go & Plus.
Flera av mina Plusgrades har i för sig gått igenom. SAS vill förstås/har förstått att de vill tjäna pengar.

Det är nog klokt att inte hoppas för mycket. Får se det som glad bonus när det händer. :D
Ska rapportera hur det går.
 
Toppen