Senaste nytt

Costa Rica Vinter 2020 - och frågor om metod

Krotan

Medlem
Skulle också säga att med Avianca har det tidigare funnits rätt gott om möjligheter, då via BOG. Skulle åkt till Costa Rica via BOG på vägen dit och sedan hem från Panama med Turkish via Istanbul om några veckor men fick tyvärr boka om det till annat äventyr. När jag kollade upplevde jag det rätt svårt att hitta med Turkish medan Avianca fanns det rätt gott om. Sedan fanns det även en del alternativ med COPA till USA och sedna vidare därifrån. Anledningen till Turkish var ju att testa däras nya 787 men det är ju inget höjdarsäte för long haul (testat på regional business med Singapore Airlines) egentligen så hade nog inte brytt mig om att jaga Turkish idag då det också blir en omväg med Istanbul.

Åkte exakt så nu. Till SJO via BOG med Avianca, men hem från PTY med just Turkish och deras nya kärra.
Den är väldigt trevlig! (787-9) med nya kabinen, men sätena är aningens trånga, framförallt om man ska sova. Får man till en bra connection i IST kan det vara värt det.
Kärran flyger ju BOG-PTY-IST på vägen hem :)
 

Triple5

Medlem
Hej allihop, kul att höra om fler som rest till Costa Rica! Idag bokade jag:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Med SAS/Turkish business med övernattning i Istanbul och sedan flygningen 10:10 nästa dag vidare mot Costa Rica via Bogota.
Dock fanns inget bra anslutande flyg BOG-SJO så det är en lite äcklig layover där med än så länge...
Hoppas dock att det kommer direkt anslutning längre fram och vågade inte chansa på att vänta längre och riskera att tappa IST-BOG. Kan nog även sitta kvar på planet till Panama om det kommer platser där kanske.

Sedan hemåt kommer vi än så länge bara till med Madrid men det ska väl ordna sig längre fram tänker jag... Avianca business med Dreamliner:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Hej allihop, kul att höra om fler som rest till Costa Rica! Idag bokade jag:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Med SAS/Turkish business med övernattning i Istanbul och sedan flygningen 10:10 nästa dag vidare mot Costa Rica via Bogota.
Dock fanns inget bra anslutande flyg BOG-SJO så det är en lite äcklig layover där med än så länge...
Hoppas dock att det kommer direkt anslutning längre fram och vågade inte chansa på att vänta längre och riskera att tappa IST-BOG. Kan nog även sitta kvar på planet till Panama om det kommer platser där kanske.

Sedan hemåt kommer vi än så länge bara till med Madrid men det ska väl ordna sig längre fram tänker jag... Avianca business med Dreamliner:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
BOG är inte "äckligt"

Här finns lite tips på hotell om behöver sova:

Bogota – Hilton hopping (som jag hoppas kunna göra semi-live) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Triple5

Medlem

Hej, tack för tips - menade inte att Bogota var äckligt snarare att det kanske hade varit skönt att komma hela vägen fram. Enda flyget som fanns när jag bokade var nästa dag 07:10 economy men Avianca och vi landar 15:40. Men det kommer säkert något bättre alternativ med Copa eller så längre fram!
 

Tonton

Medlem
Hej, tack för tips - menade inte att Bogota var äckligt snarare att det kanske hade varit skönt att komma hela vägen fram. Enda flyget som fanns när jag bokade var nästa dag 07:10 economy men Avianca och vi landar 15:40. Men det kommer säkert något bättre alternativ med Copa eller så längre fram!

Perfekt för lite sightseeing och god mat i Bogota! Flygplatsen ligger riktigt centralt - så är smidigt att ta sig in snabbt.
 
Toppen