Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Hade en resa med Singapore Airlines till Manila(MNL) om 9 dagar. På hemvägen var tanken att stanna i Singapore några dagar. Men jag bokade om hemresan i morse från MNL så att jag tar första bästa plan vidare hem.. För det åkte jag på en penalty fee (70sgd) plus skillnaden i pris på biljetten (156 SGD). Tycker faktiskt att det är dåligt av Singapore Airlines att i alla fall inte bjuda på penalty fee när läget är som det är...
 
Last edited:
Är i Pattaya sen 8 dagar tillbaka.
Inga 90% som har munskydd här inte...
Snarare 20%
Jag kom hem häromdagen ifrån Langkawi-Malaysia och några Thai-öar. På den förstnämnda ön som var under det Kinesiska nyåret, då var det rätt många som hade munskydd vid större turistställen. På Thaiöarna (Koh Lipe & Koh Lanta) såg vi typ inga som bar munskydd. På hemresan via BKK på flygplatsen var det kanske 75% som bar munskydd.
 

Lauda 777

Medlem
Hade en resa med Singapore Airlines till Manila(MNL) om 9 dagar. På hemvägen var tanken att stanna i Singapore några dagar. Men jag bokade om hemresan i morse från MNL så att jag tar första bästa plan vidare hem.. För det åkte jag på en penalty fee (70sgd) plus skillnaden i pris på biljetten (156 SGD). Tycker faktiskt att det är dåligt av Singapore Airlines att i alla fall inte bjuda på penalty fee när läget är som det är...

Fast din resa innefattar ju inte Kina på något sätt, varför ska dom då kompensera?
 
I Pattaya hjälper inte munskydd där krävs andra skydd... :p
Det är inte sånt vi diskuterar på bc eller i denna tråd... :p

Hjälper inte i Wuhan heller, isåfall hade det dött ut för 2v sedan. Funkar inte mot virus.
Som Canadien säger så hjälper inte munskydd.

På vägen hit hade alla i crew på TG munskydd för skydda sig på planet vid bordning men inte sen under flygningen o_O
 
Toppen