Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

flybob

Medlem
Väldigt tomt i Lufthansa Senator Lounge på DXB T1. Full buffé och skålar med nötter framme dock. Personal har ej mask (förutom en städare). Skall bli spännande att se hur många som är på Swiss flight till Muscat.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

flybob

Medlem
Väldigt tomt i kabinen, 20 pers i ekonomi.
20200308_215728.jpg
 

Majsan

Medlem
Hur avbokar man bäst en resa?

Skulle åkt min första business till Singapore i slutet av mars men efter mycket velande fram och tillbaka har jag bestämt mig för att avboka :(.
Har 30k poäng som går ut i augusti, tror ni att Tallinn kan förlänga datumen på dom?
Ser att jag kan göra det själv på sas.se men undrar om Tallinn har varit generös med datumen på poängen, och ifall man får ha kvar vouchern?

Personligen tror jag singaporianerna har bättre koll på coronaspridningen än Sverige, men det känns inte bra att lämna barnen hemma hos farföräldrar just nu.

Hittade ingen corona-avbokningstråd så jag ställer frågan här.
 

Tonton

Medlem
Hur avbokar man bäst en resa?

Skulle åkt min första business till Singapore i slutet av mars men efter mycket velande fram och tillbaka har jag bestämt mig för att avboka :(.
Har 30k poäng som går ut i augusti, tror ni att Tallinn kan förlänga datumen på dom?
Ser att jag kan göra det själv på sas.se men undrar om Tallinn har varit generös med datumen på poängen, och ifall man får ha kvar vouchern?

Personligen tror jag singaporianerna har bättre koll på coronaspridningen än Sverige, men det känns inte bra att lämna barnen hemma hos farföräldrar just nu.

Hittade ingen corona-avbokningstråd så jag ställer frågan här.

Hej!

Om du menar att poängen går ut i Augusti 2020 så får du tillbaka poängen. De kommer nog inte förlängas (personligen förstår jag inte anledningen till att de ska förlängas heller).

Om din voucher inte har gått ut ännu så får du tillbaka den. Gick den ut vid årsskiftet så får du inte tillbak vouchern.

Om du nu har bestämt dig för att avboka resan - se till att boka, altså nödvändigtvis inte resa, innan 31 augusti 2020, så kan du använda dina 30k poäng som utgår :)
 

sh1pment

Medlem
Vad tror panelen om prisutvecklingen framöver? Tänkt åka till NYC första veckan i juli, ska man ha is i magen och avvakta lite med bokning eller tycker ni man kör på som vanligt?
 

Andreas98

Medlem
Hej!
Osäker på om detta hör hemma i denna tråden men jag kunde inte lista ut hur jag startar en ny tråd. Mitt flyg till Beijing blev inställt (skulle åka nu i April) och jag bokade biljetten med poäng + Amex voucher. Jag vill kontakta SAS och fråga om jag får tillbaka poängen + vouchern + pengar men eftersom jag är i USA (LA) till i slutet av Mars så kan jag varken ringa eller chatta pga deras öppettider.
Jag har försökt att hitta en email adress till SAS kundservice men jag hittar absolut inget.
Någon som vet email till SAS kundservice eller rekommenderar att jag tar en annan väg?
 
Toppen