Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

airac

Medlem
Uppdatering på vår resa till Singapore som skulle börja imorgon kl 9.05. Singapore har ökat beredskap till Orange: Coronavirus: Singapore ups outbreak alert to Orange as more cases surface with no known links; more measures in force, Singapore News & Top Stories - The Straits Times
Våra kompisar ringde och avrådde från att åka ner, hyllorna i affärer börjar tömmas.

Ringde SAS kundtjänsten, resan kunde avbokas, poängen och skatter tillbaka, vouchern rök dock men det kan anses som acceptabel skada i läget.
 

011430121

Medlem
Fick precis mitt Kinesiska Visa som är giltigt till 5 Maj. Borde väl kunna göra utresan innan dess nr läget lugnat sig men oron är att ens pass då är besudlat och att man åker på cavity search i varje passkontroll sommaren igenom.
Jag hämtade mitt igår och kommer ej utnyttja det, går ut den 4 maj
 

Juancarlos

Medlem
Efter 8 timmars velande fram och tillbaka om vår flight var inställd eller inte så fick vi äntligen boarda ai852, planet där den kinesiska resenären kaskadspytt ner kabinen och uppvisat Corona symtom. Tydligen hade sjukhuspersonal sanerat planet. Efter att tagit bild på fläcken
90F70545-34E5-4368-BC1A-3730C254022B.jpeg
fick jag en tillrättavisning av pursern som menade att det var emot flygsäkerheten att ta bilder :)

Ändå glad att blivit ombokad till Swiss via ZRH. Några av de första resenärerna blev ombokade till plan som avgår först på tisdag i nästa vecka.
 

kristerj

Medlem
I Thailand har 90% munskydd, I Taipei har 99% munskydd. Frågeformulär vid incheckning på hotellet. Har du inte varit i Kina eller Hongkong är det lugnt än så länge. Hotellet i jag bor på i Taipei berättade att de haft enormt mycket avbokningar från "fastlandskineser" senaste veckan.
 

Frobbert

Medlem
Uppdatering på vår resa till Singapore som skulle börja imorgon kl 9.05. Singapore har ökat beredskap till Orange: Coronavirus: Singapore ups outbreak alert to Orange as more cases surface with no known links; more measures in force, Singapore News & Top Stories - The Straits Times
Våra kompisar ringde och avrådde från att åka ner, hyllorna i affärer börjar tömmas.

Ringde SAS kundtjänsten, resan kunde avbokas, poängen och skatter tillbaka, vouchern rök dock men det kan anses som acceptabel skada i läget.
Avbokade just vårt flyg till Male via Singapore nu på tisdag, hade 4 biljetter i C. Med ett lagom skönt stopp på 11h på Changi och 2 småsnoriga 4-åringar... Blev att slanta nya biljetter till Male via Qatar ist. Kortade ned restiden med mer än 50%, dock i eco...
 
Flyger till CPH-LHR-SIN-LKW i Business på söndag/måndag. Tänker mig att de thailändska småöarna kanske är lite mer förskonade samt en Transfer klarar man väl gott. Får hålla andan mellan terminalerna på Changi.
 

airac

Medlem
Flyger till CPH-LHR-SIN-LKW i Business på söndag/måndag. Tänker mig att de thailändska småöarna kanske är lite mer förskonade samt en Transfer klarar man väl gott. Får hålla andan mellan terminalerna på Changi.
Transit skulle vi också ha gjort, men vi ville inte chansa hamna i paniken i stan med tomma affärer och stängda attraktioner osv. Blir lite tråkigt om man ska vara där i två veckor.
 
I Thailand har 90% munskydd, I Taipei har 99% munskydd. Frågeformulär vid incheckning på hotellet. Har du inte varit i Kina eller Hongkong är det lugnt än så länge. Hotellet i jag bor på i Taipei berättade att de haft enormt mycket avbokningar från "fastlandskineser" senaste veckan.
Är i Pattaya sen 8 dagar tillbaka.
Inga 90% som har munskydd här inte...
Snarare 20%
 
Toppen