Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

M.K

Medlem
@Tonton Bra de till sist kör krafttag. Det verkar vara ett otroligt mörkertal med tanke på alla skandinaver och andra besökande som smittats där bara under sportlovsveckorna. Hundra gånger fler smittade än det rapporterade skulle inte förvåna mig det minsta.

Jag är åtminstone glad att mitt serie A besök bokades senare i vår. Nu lär det tyvärr inte bli av men slapp ta med mig otrevligheter hem till stan. Kanske SAS kan boka om flygen till Rom som inte verkar drabbat av detta?
 

jumbooze

Medlem
Best Western brukar (fortfarande?) ha clean remote, om de verkligen rengörs
regelbundet är en annan sak


b121d0c814a1dba910b42b4ac3ffa093
41%2Bj1uvMk6L._AC_SY400_.jpg
Jag brukar alltid ta ispåsen från hinken och stoppa fjärrkontrollen i den. Jag trodde att jag var lite ”nojjig” men jag har gjort det i flera år
 

Doctor-X

Medlem
Om det nu går dåligt för hotellen, varför ser vi ingen tillfällig rea likt det som flygbolagen kör nu? Tycker inte Comfort erbjudandet för 599kr räknas :p
 

gjohansson

Medlem
Fick dispans nästa vecka iallafall att ut o åka. Sen får vi se igen. Trodde biljetterna skulle vara billigare tack vare men nästan tvärtom.
Bökig situation det här.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Fick dispans nästa vecka iallafall att ut o åka. Sen får vi se igen. Trodde biljetterna skulle vara billigare tack vare men nästan tvärtom.
Bökig situation det här.
Utbud efterfrågan, förändrar man utbudet genom att ställa in massa flighter så..,
 

Tonton

Medlem
Jag fick detta från Avianca tidigare ikväll:


"Hello, Tonton,
Due to COVID-19’s public health emergency, your safety and peace of mind is our main concern that’s why we have reinforced our protocols and continue working on taking care of your flight plans.

Book at ease with $0 changes

We offer you the option to change your itinerary without penalty, if you purchase tickets or redeem them with miles from today until March 31st 2020 on routes to and from the United States, Canada and Europe.

Change your flights to China or Italy

We enabled the option to change your itinerary in the same fare class without penalty for travelers with tickets purchased or redeemed with miles to or from China and Italy, through Avianca.

Travels on aircraft with strict cleaning processes

Protocols required by the authorities include environmental and surface disinfection. In addition, we have cabins equipped with filters that capture 99.97% of airborne microbes. Thus, we are prepared to detect any possible alert and act according to established procedures before, during and after your flight.

We also recommend:
Check your destinations government official web sites or health system authority to verify the latest restrictions.

To have more time, due to the increase of migratory controls in the air terminals.

Wash your hands regularly and follow the World Health Organization’s recommendations.

Stay informed at avianca.com about all the protection measures for our passengers and the conditions for penalty waivers.
Thank you for allowing us to look after your travels. We hope to see you on board soon!"

 

GOTBound

Medlem
För ett par dagar sedan var supply högre än demand men nu när flygbolagen justerar sina flygscheman är det nästan tom viktat demand högre än supply, speciellt för weekend-avgångarna som är mer privatresor än affärsresor.

EK
 

trekker

Medlem
Som det ser ut nu är det väl lika (o)farligt att ta en resa som att gå ner på snabbköpet eller sätta sig på tunnelbanan alternativt bussen. Tvätta händerna och res liksom.... Faktist ganska sjukt hur mycket pressen kan skapa panik i samhället.
 
Toppen