Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Övrigt' startad av palmen, 4 Februari 2020.

1. hallgren

hallgren Medlem

Jag flög med SAS till München i helgen och ingen frågade någonstans om något vaccinbevis, varken vid inresa eller någon annanstans. De enda restriktioner som fanns kvar var tvång på ffp2-munskydd i kollektivtrafiken.

bachelor gillar detta.
  2. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, @1ClassJocke det gjorde det inte alls! Det där är bilder från en presskonferens 16 juni 2021 som tillkännagav det för de flesta av oss numera välkända EU-covidbeviset som trädde i kraft 1 juli 2021 men som vissa länder införde något tidigare. Här har du länken till pressmeddelandet med texten i talet utskrivet Press corner | European Commission
    Det enda som hände just idag är att det udda lilla You-tubekonto som du länkar till lade upp den här videon.
    Jocke - återigen genomusel faktakontroll och hittepå. Skärp dig!
    Admin - är det inte lika bra att ta bort den här desinformationen!?

chek, sbbn017, Plissken och 21 andra gillar detta.
  3. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som nyligen flugit med SAS till Frankrike och kan dela med sig om online check in fungerade eller om det vara manuell incheckning map. kontroll av Passager Locator Form.

SAS Travel Ready Center är ju som bekant nedslängt för tillfället.

4. NotRyan

NotRyan Medlem

EVA Air stoppar all internationell transitering i Taiwan den 19 maj p.g.a. nya Covid-19 regler.

Detta påverkar min bonusresa som jag fick boka om i all hast:
    Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2022 | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

In compliance with the latest instruction by Taiwan’s Central Epidemic Command Center (CECC), EVA AIR will suspend all international transit service via Taiwan starting from 00:00 on 19 May 2021 local flight schedule departure time. Please contact your travel agent or visit EVA AIR website to reschedule or cancel your booking before flight departure to avoid NO SHOW Fee. For the latest information of EVA AIR’s flight schedule and related rules of ticket change or refund, passengers can visit EVA AIR’s Coronavirus disease 2019

Last edited: 28 April 2022
    Kaik och Johan Gott gillar detta.
  5. Var hittar jag information om detta?

2021 var ju ett tag sedan... " EVA AIR will suspend all international transit service via Taiwan starting from 00:00 on 19 May 2021"

6. Johannes Winberg

Johannes Winberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Google bekräftar med andra ord att det handlade om 2021

8. NotRyan

NotRyan Medlem

Man kanske skulle kolla årtalet :D, men då kommer det intressanta varför EVA Air skickade det till mig nu!

9. Sullon

Sullon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög till Paris med Sas i tisdags. Checkade in online som vanligt, printade baggage tag, dumpade i bag drop och gick sedan till loungen. Inga papper kollades i vare sig Frankrike eller Arlanda.

Jag var förberedd med vaccinbevis och plf.

Väl i Frankrike så är det munskydd i kollektivtrafiken men inget annat jag märkt.

Rasmus_1 och GOTBound gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!