Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Mr Planning

Medlem
Mask eller mask, tur att det inte är så illa som det är på Austrian med sitt krav på dom obekväma FFP2 maskerna.

Man ser dessutom ut som en anka i profil :rolleyes:
 

Mr Planning

Medlem
Personligen tycker jag FFP2 masken är mycket skönare att ha på sig. Hur man ser ut är väl en annan sak, men inget jag bryr mig om på flyget om folk tittar på mig i profil.

Har kanske lyckas få obekväma masker varje gång måhända, men jag tycker jag att dom klämmer åt mer.

Ankor gillar vi ju på detta forum ;)
 

palmen

Moderator
Har kanske lyckas få obekväma masker varje gång måhända, men jag tycker jag att dom klämmer åt mer.

Ankor gillar vi ju på detta forum ;)
Personligen får jag skavsår bakom öronen av den vanliga kirurgmasken och det känns som halva ansiktet blir fuktigt från utandningsluften.
Med FFP2 maskerna jag köpt så har jag sluppit skavsår och det är mindre yta mask som kommer i kontakt med ansiktet vilket varit positivt för mig.
Men det är nog väldigt individuellt då vi alla har olika form på huvudet.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Ricci

Medlem
I morse när jag kom av flyget på LHR så bar runt 60% mask i avgångshallen (air side).
Nu i CCR loungen är det bara runt 20% som tar mask på sig när de går ifrån bordet.
Helt ok mig när folk själv kan välja mask och vilken mask man vill bära.
 

GOTBound

Medlem
I morse när jag kom av flyget på LHR så bar runt 60% mask i avgångshallen (air side).
Nu i CCR loungen är det bara runt 20% som tar mask på sig när de går ifrån bordet.
Helt ok mig när folk själv kan välja mask och vilken mask man vill bära.
Hur var det på flyget ARN-LHR maskkrav eller inte?
 

011430121

Medlem
När jag åkte BA771 på torsdagen annonserar gaten att det är masktvång ombord, maskar delas ut av värdinna som inte bär mask när vi kommer ombord.
Under inmundigande av frukosten tas självklart masken av, många sätter inte på sig masken efter måltiden.
Värdinnan utan masken vid ombordstigning bär aldrig mask under hela flygningen!
 

Glenn E

Medlem
Jag gillar ju att vi kommer tillbaka till det normala. Dvs utan mask och andra restriktioner
Edit:I Kina däremot kan det dröja. Så snabbt går Kina från att vara världens bästa land till sämsta land för att tackla Covid
När jag åkte BA771 på torsdagen annonserar gaten att det är masktvång ombord, maskar delas ut av värdinna som inte bär mask när vi kommer ombord.
Under inmundigande av frukosten tas självklart masken av, många sätter inte på sig masken efter måltiden.
Värdinnan utan masken vid ombordstigning bär aldrig mask under hela flygningen!
 
Toppen