Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Hachans

Medlem
Nu kommer kanske min tumregel inte stämma hellre, men det känns som att om man har varit i UK senaste 14 dagar så skall man vara uppmärksam när man åker till andra EU-länder att särskilda villkor kan förkomma.

Visst är det så. Men det är också lätt att inte tänka på det. Framförallt inte som det inte är homogena regler. Italien har den. Men inte Frankrike. Och den är gömd långt ner bland reglerna på italienska hemsidor och krångligt formulerad. Det står typ att om man om man varit i UK (eller annat ställe på samma lista) så räknas man in i åtgärderna för den gruppen om det var mindre än två veckor sen man var där.

Nu ska jag testa mig och ha alla mina ankor på rad innan jag åker, men jag tvivlar på att någon kommer kolla mitt testintyg när jag ankommer från Sverige.
 

LarsCph

Medlem
Det er alligevel noget af et statement!

Bali Reopens, but Indonesian Official Says Backpackers Not Welcome

2021-09-16_10-22-50.jpg
 
Jag ska till London om några veckor. Någon som har tips på ställe att göra Day 2-testet?

Såg att man kan göra det på Heathrow, men priset jag såg på 70 GBP känns ju galet.
Såg i nån tråd att det skrevs om test för under 30 GBP.
 

Canadien

Medlem

Ja det var en kul formulering. Men trots allt är det "enbart" detta som gäller. Man får alltså komma in även om man har all sin packning i en ryggsäck.

2xVax, 3xPcr, 8xQua

Now that restrictions have been eased, foreign tourists can enter the country, as long as they are fully vaccinated, take three PCR tests and quarantine for eight days on arrival.
 

LarsCph

Medlem
Beställ självtest till hotellet istället bara. Inte billigast men särklass enklast. Nu ska jag till Skottland men tror samma funkar i England.

Var beställer du det? Ska till UK (London) med familjen första veckan i November och tycker det låter som en mycket smidig lösning. Läste nånstans krav kring ”supervised test” men kanske det inte är så längre…
 

Hachans

Medlem
Var beställer du det? Ska till UK (London) med familjen första veckan i November och tycker det låter som en mycket smidig lösning. Läste nånstans krav kring ”supervised test” men kanske det inte är så längre…
Var beställer du det? Ska till UK (London) med familjen första veckan i November och tycker det låter som en mycket smidig lösning. Läste nånstans krav kring ”supervised test” men kanske det inte är så längre…

Find a coronavirus (COVID-19) travel test provider if you're arriving in England - GOV.UK

Välj self test at home i nästa steg och välj var du vill köpa.

Men dubbelkolla så att det gäller för England. Självtesterna gäller för Skottland, det vet jag. Har inte kollat upp England i detalj eftersom jag inte ska dit.
 
Toppen