Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Hachans

Medlem
Papper får väldigt sällan problem med urladdat batteri och papper klarar sig också för det mesta även om man tappar det på ett stengolv.

Man behöver inte fundera så mycket heller på var den som hanterar mobilens händer har tagit i innan de ska kolla dina grejer. Det är sällan man tar en papperslapp och gnuggar den mot facet eller hanterar lika mycket som man gör när man pratar i telefon. Klart det går att rengöra den men det är ju några stycken som vill kolla på ens grejer.
 

Senator

Moderator
Papper är väl lite förlegat. Kör mobilen! men stort tack för sammanfattningen.

Papper får väldigt sällan problem med urladdat batteri och papper klarar sig också för det mesta även om man tappar det på ett stengolv.

Man behöver inte fundera så mycket heller på var den som hanterar mobilens händer har tagit i innan de ska kolla dina grejer. Det är sällan man tar en papperslapp och gnuggar den mot facet eller hanterar lika mycket som man gör när man pratar i telefon. Klart det går att rengöra den men det är ju några stycken som vill kolla på ens grejer.

Jag kan säga så här: stå och fibbla med mobilen för fyra olika Q-R koder i mailformat, Wallet, appar och dyl med 20 personer bakom mig i så var det skönt att bara lägga ner fyra utskrifter på disken. Jag är normalt så papperslös som det kan bli men jag såg hur mycket snabbare jag blev hanterat jämfört med alla andra.
 

fcx

Medlem
Jag kan säga så här: stå och fibbla med mobilen för fyra olika Q-R koder i mailformat, Wallet, appar och dyl med 20 personer bakom mig i så var det skönt att bara lägga ner fyra utskrifter på disken. Jag är normalt så papperslös som det kan bli men jag såg hur mycket snabbare jag blev hanterat jämfört med alla andra.
Själv har jag alltid pappersutskrifter av allt, och har mobilen som backup.
 

igelkotten

Medlem
Jag kör enbart mobil. Och har alla dokument ordnade så det bara är att swipea mellan de. Bara så att det finns någon annan röst som inte kör papper ;) Inte haft några problem hittills, eller övervägt ha papper, på några av de många resor som gjorts sedan pandemin. Klart det är ett visst risktagande dock, det håller jag med om - men ligger nog definitivt inom skalan för normal varians mellan personligheter.
 

Hachans

Medlem
Jag kan säga så här: stå och fibbla med mobilen för fyra olika Q-R koder i mailformat, Wallet, appar och dyl med 20 personer bakom mig i så var det skönt att bara lägga ner fyra utskrifter på disken. Jag är normalt så papperslös som det kan bli men jag såg hur mycket snabbare jag blev hanterat jämfört med alla andra.

Japp, brukar också försöka vara pappersfri, men i dessa tider har jag tillfälligt bytt åsikt.
 

GOTBound

Medlem
Det går åt rätt håll igen:
02AFFF43-E916-4B34-A300-A560404A2770.png

Maps in support of the Council Recommendation on a coordinated approach to travel measures in the EU
 
Ska till Berlin imorgon. Är fullvaccinerad. Visst finns det då ingen anledning att gå och testa sig på plats för att sedan kunna komma in på restauranger etc? Har nån gammal tanke i huvudet om att jag ska gå och testa mig i Berlin för att få resultatet i nån app, men förstår inte längre varför när jag läser på...vaccin räcker?
 
Toppen