Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Övrigt' startad av palmen, 4 Februari 2020.

1. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dom kan väl inte få fan för alla dumheter folk gör. :cool:

henke12, ekf och 011430121 gillar detta.
  2. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med, men lite skoj var det ju ändå… :) Läste man artikeln så stod det ju att han fått tillbaka sina pengar mm också.

Karlssonskan gillar detta.
  3. Ja, det är skillnad på lort och pannkaka ;)

4. Tittar på pcr-test på Heathrow, det rekommenderas att man bokar innan, men testet kan ta ca 48 timmar, det är inget problem då eller? Blir ju knepigt för London om folk åker på weekend och i alla fall inte hinner få ett testresultat. Någon som vet/har erfarenhet?

5. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så är det absolut.

Men samtidigt publicerade Chatflights en nyhet om att USA öppnar upp inom några dagar tidigare i somras.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  6. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    20-talets variant av 15-minutes-of-fame verkar vara att alla utan känsla för eget ansvar ska få en gråta-ut artikel i kvällspressen.
    Man kan inte lasta en resebyrå för ett regelverk så volatilt som Coronarestriktioner. Man har kunnat boka resor till USA med varje OTA genom hela pandemin.

Att någon sedan är beredd att ge Chatflights $350pp för att använda deras egna poäng är för mig oförståeligt.

Last edited: 13 Augusti 2021
    squeezen, kexxcream, ekf och 3 andra gillar detta.
  7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte bara rekommenderas, du måste ha bokat ett test för att ens komma in i landet.

Tomas E, 011430121 och igelkotten gillar detta.
  8. igelkotten

igelkotten Medlem

Nej det är inget praktiskt problem för dig.

Majoriteten av gångerna jag gjort dessa day 2/day 8 test så har jag antingen inte fått resultat öht eller resultat efter flera dagar.

Du behöver inte isolera dig i väntat på testresultat om du är fullvaccinerad och kommer från ett land som är amber eller green.

9. pohu

pohu Medlem

Är det någon som har en aning om hur transit i Oslo går till? Vi ska flyga till Bryssel via Oslo och förstår det som att alla får göra "transit" i Norge oavsett om man inte är vaccinerat eller kommer från ett rött land. Jag är vaccinerad men tjejen har precis tagit sin andra dos och räknas därmed inte som fullvaccinerad. Ska man även fylla i entry registration för endast transit?

10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åkte Köpenhamn-Budapest idag, jag visade bara mitt covidbevis där det stod att jag fick min andra vaccination för mer än 14 dagar sedan och så var det bra med det.

Last edited: 13 Augusti 2021
    CardKing och JacobGBG gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!