Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Övrigt' startad av palmen, 4 Februari 2020.

1. Och där ligger nyckelfrågan. Om man får göra det CPH till CPH under nuvarande regler?

Ricci gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer detta? Satt och läste on Tyskland idag och som jag tolkade det behövs inget test om man är fullvaccinerad.
    Nu har jag ju inte rest på över 10 månader så jag är ordentligt rostig i allt detta och kan ju ha helt fel i min tolkning.

3. Se mitt inlägg här:
    Behövs PCR-test vid transit i Frankfurt och Montreal? | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Tyskland kräver antigen om man inte är fullvaccinerad eller har genomgången infektion (som kan bestyrkas med intyg) också för transit. Vi gjorde det för 12 dagar sedan men ingen tittade på det.

4. dino_81, taxvalp och palmen gillar detta.
  5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Min fråga gällde som sagt fullvaccinerad +14 dagar då du skrev att antigen var ett måste för alla i det jag citerade. För mig inträffar det datumet idag och jag behöver hålla mig uppdaterad på vad son gäller framöver nu och eventuella förändringar just för att kunna åka en weekend till Tyskland.

6. Jag tror att mitt inlägg blev lite misstolkat. "Minimum" är antigentest men vi kanske är överens om att fullvaccinerade är mer åt "maximum"-hållet? ;)Jag såg ingenting om fullvaccinerad någonstans i det som jag svarade på.

7. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag satt och läste om det i helgen och kunde inte se att det fanns ett sådant krav för fullvaccinerade, åtminstone inte landvägen som är aktuell för min del om jag kommer iväg.

8. Mikeswede

Mikeswede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reste Alingsås-Rödby (DK via Öresundsbron)-Puttgarden och tillbaka fredag förra veckan. Alla i bilen fullvaccinerade + 14 dagar. Enda kontroll var tillbaka till Rödby då man frågade om vi var vaccinerade. Svarade ja och skulle precis visa papperen när kontrollanten gick vidrae till nästa bil. Vid infart till Tyskland fick man ett SMS att man skulle testa sig om inte fullvaccinerad.

Börnen, ekf, GOTBound och 1 annan gillar detta.
  9. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Maja, Börnen, dino_81 och 1 annan gillar detta.
  10. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta börjar kännas som vanligt igen...en måndag.
    Check-out: 09:30 Scandic HEL
    Hemma: Malmö 14:00 -16:30
    Check-in: 22:15 Scandic HEL

Hur var det nu...jag arbetar inte ens på ett flygbolag;).
    @Simon jag är förstås inte i närheten av dina flygningar :)

Last edited: 9 Augusti 2021
    marbe166, henrik l, Mr Basic och 6 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!