Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

ulagun

Medlem
Pga av ett evigt strulande bank ID sände jag ansökan gamla sättet med frankerat brev.
Väntat över två veckor nu utan att ha fått Corona passet ,börjar bli nervöst. Enligt hemsidan ska det ta 5- 14 dagar
Någon här som gjort detta och vet hur länge det tar att få beviset?
 

ekf

Medlem
Och så var ingen del av Sverige grönt längre... :(

C012A6EF-E5E3-4C94-8807-C836154F9580.png
 

ekf

Medlem
Färgerna beror väl också på hur många som testats? Såklart man inte går och testar som om man inte är sjuk. Likaså om man är fullvaccinerad.
Jo, nu har Fohm släppt veckans data. Ser jag på regionen jag bor i så har vi 39 fall per 100.000 v29+30, väl under gränsen på 50 för grönt. Då bör det vara mängden tester som är för låg istället...

(F.ö. ska man gå och testa sig om man är fullvaccinerad och har symptom, i alla fall enligt tv-reklamen i min region..)
 

jacoph

Medlem
Är det någon som vet vad som gäller för inresa till Portugal?

Timatic/Reopen EU/Visit Portugal säger

Countries of the European Union, Schengen Associated countries (Liechtenstein, Norway, Iceland, Switzerland), Albania, Armenia, Australia, Azerbaijan, Bosnia and Herzegovina, Brunei, Canada, China, South Korea, United States of America, Israel, Japan, Jordan, Kosovo, Lebanon, Montenegro, New Zealand, Qatar, Republic of Moldova, Republic of Northern Macedonia, Saudi Arabia, Serbia, Singapore, Taiwan, Ukraine and special admnistrative regions of Hong Kong and Macao

  • RT-PCR Test (or similar NAAT test) - 72h before boarding, or
    Rapid Antigen Test - 48h before boarding, or
    a valid EU Digital COVID Certificate
  • Children under 12 do not need to present test.
  • All passengers need to fill a Passenger Locator Card (individually) before departure to Portugal or on board at Turismo de Portugal

medans ambassaden i Sverige säger

UPDATED 30/06/2021

The following requirements apply for all travellers originating from Sweden and entering Portugal:

  • Presentation of proof of a negative RT-PCR molecular test for SARS-CoV-2 infection, carried out within 72 hours prior to departure
  • or presentation of proof of a rapid antigen test carried out within 48 hours prior to departure.
Exceptions:

  • Children who have not yet reached the age of 12 years are exempt from submitting proof of testing for SARS-CoV-2 infection.
  • (from 1 July) Holders of the EU Digital COVID Certificate showing that you have been fully vaccinated against COVID-19 for at least 14 days before departure, or that you have been tested with a negative result (max 72 hours before departure if it is a PCR test or max 48 hours before departure if it is an antigen test), or that you have recovered from COVID-19 (the certificate should be issued at least 11 days after a positive PCR test and it is valid for max 180 days from the day of the first positive result).

Det kommer ha gått 12 dagar sen jag tagit min andra dos när jag planerar min inresa till Portugal, men blir fundersam på om jag behöver ta ett test eller inte? Är "a valid EU Digital COVID Certificate" synonymt med 14 dagar passerat? Jag har ju 2 doser i mitt Covidbevis...
 
Toppen