Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Övrigt' startad av palmen, 4 Februari 2020.

1. Hachans

Hachans Medlem

Jag har en resa bokad via Frankfurt i det närmaste. Hur fungerar transfer och passkontroll i Frankfurt i nuläget? Är det smidigt eller långa väntetider?

Kräver de Covidtest även vid transfer (såvida man inte kommer från virus variant område) eller går de helt på slutdestinationens krav?

2. Moco

Moco Medlem

Precis som vanligt. Jag har inte upplevt att det varit några långa köer eller väntetider. För just transfer kontrollerar de inga covidtester i passkontrollen som sådant - det görs av bolaget vid incheckning och ombordstigning (beroende på destination).

3. Hachans

Hachans Medlem

Toppen! Tack!

Känner du att flygbolagens personal har hyfsad koll på vad som gäller, eller ska man beväpna sig med utskrifter av inresekraven?

4. Tonton

Tonton Medlem

Vi gör det enkelt för oss :) - Alla tidningars artiklar om detta är baserat på detta pressmeddelande: Nu startar Covid-testing direkt efter landning på Arlanda | Moderaterna i Region Stockholm

DI har I princip kopierat pressmeddelandet och lagt in några fancy underrubriker.

aruba1 gillar detta.
  5. HCas

HCas Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Landade på Arlanda med ett kvällsflyg igår och Covidtestningen var stängd, för dagen antar jag? Lite märkligt att man inte håller öppet så länge man har inkommande trafik.

6. pswe

pswe Medlem

Covid smittar bara under rusningstid i Sverige...

CardKing, tågnörd, Axxo och 4 andra gillar detta.
  7. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skriv till region Stockholm och fråga! Regionens eget pressmeddelande innehåller ju ingen information om öppettider. Inte så imponerande om deras öppettider är begränsade (jämfört med ankomsttiderna för utrikesflyg), när nu finansregionrådet var ute i flera medier och slog på stora trumman!

Last edited: 23 Februari 2021
  8. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte så förvånande, ligger ju i linje med den svenska hanteringen generellt. Även när man tänker rätt så blir genomförandet dåligt.

9. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Region Stockholm presenterar skärpta restriktioner (skrivs om det på flera ställen, se även t ex regionens Youtube-kanal). Munskydd rekommenderas nu under hela dygnet i kollektivtrafiken (och i vissa andra inomhusmiljöer).

Sen är det väl inte nytt man man lyfter igen fram följande "Reser man utomlands ska man efter resan vara hemma i sju dagar, man ska testa sig när man kommer hem och efter fem dagar."

10. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blev testad vid ankomst ARN. De hade börjat med detta i torsdags förra veckan. Smidigt utan kö strax innan tullfiltret. Jag befinner mig hemma i karantän nu. Otroligt att testning skulle dröja ett år.

Äntligen!

squeezen, toer00, chaudi och 7 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!