Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

ekf

Medlem
Och vi som har en charter bokad och betald till Teneriffa på tisdag om en vecka. Känns inte bra.
Av vad jag läst så är det bara en som är konstaterat smittad än så länge. Beroende på hur det utvecklar sig så kan det ju vara anledning till ökad oro, men bara ett fall är nog inte så farligt (min egna åsikt).
Hälsningar en som bor i samma stad som sveriges enda konstaterade fall hittills...
 

char

Medlem
Av vad jag läst så är det bara en som är konstaterat smittad än så länge. Beroende på hur det utvecklar sig så kan det ju vara anledning till ökad oro, men bara ett fall är nog inte så farligt.
Hälsningar en som bor i samma stad som sveriges enda konstaterade fall hittills...
Är väl inte smittan i första hand jag är rädd för utan mer att bli instängd eller fast någonstans.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

chaudi

Medlem
Har en resa mot Singapore och Seoul som börjar idag...
Min största oro är nog inte viruset utan restriktioner och att bli fast någonstans :/
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem

chaudi

Medlem
Ett tips är att hämta hem appen ”UD resklar”
Man kan läsa om deras rekommendationer om olika länder, anmäla sig till svensklistan - om dom behöver tex skicka information till en på ngt speciellt ställe mm.
 

Xpressen

Medlem
1000 i karantän på Teneriffa. Coronaviruset: 1000 turister i karantän på Teneriffa

Och vi som har en charter bokad och betald till Teneriffa på tisdag om en vecka. Känns inte bra.

Har också en charter till Teneriffa på tisdag nästa vecka. Med en tvåårig dotter och en gravid sambo så känns det ju sådär just nu. Sen är man ju inte heller så sugen på att ta med sig smittan hit eller bli strandsatt på Teneriffa på obestämd tid. Men det är väl bara att avvakta och se hur det utvecklar sig.
 

char

Medlem
Har också en charter till Teneriffa på tisdag nästa vecka. Med en tvåårig dotter och en gravid sambo så känns det ju sådär just nu. Sen är man ju inte heller så sugen på att ta med sig smittan hit eller bli strandsatt på Teneriffa på obestämd tid. Men det är väl bara att avvakta och se hur det utvecklar sig.
Flyger ni också med Ving? Var på Teneriffa ska ni bo?
 
Toppen