Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

IT-snubben

Medlem
Det ryktas om att de kommer ta bort karantänskravet och ersätta det med påtvingat covid-test vid ankomst från länder utanför korridoren. Undrar vad det kommer gå lös på och hur lång tid det kommer ta.
Isåfall är det väl inte helt omöjligt att det blir något likt "Safer travel testing programme" på Jersey.

Proven som tas där är kostnadsfria och ska ge svar inom 72 timmar (skickas till London för analys).

Travelling to Jersey (safer travel guidance)
 

011430121

Medlem
Upptäckte idag att min resa till HNL avresa i slutet av januari, bokad när det var kampanj i C till HNL.

Bokad resa ARN-MUC-SFO-HNL med korta stopp, hemresan HNL-SFO-FRA-ARN
Ny bokning ARN-MUC(tidigare avgång med 3 timmar) sedan bokad MUC-IAD (framgår inte hur jag skall ta mig mellan IDA-SFO) sista benet SFO-HNL var fortfarande kvar.

Returen HNL-SFO FRA-ARN hur jag skulle ta mig mellan SFO-FRA framgick inte, när jag kollade bokningen stod det att jag var berättning till återbetalning av biljetten eftersom det var ändring mot original bokningen.

Ringde UNITED och damen som svarade (tog bara 4 minuter innan svar) försökte hitta alternativa resrutter, men hon gav upp efter 10 minuters sökande.
Återbetalning skall ta 12 veckor.

Det har varit mycket avbokningar den senaste tiden, ställer mig frågan hur skall jag kunna klar mitt EBD?
Nådde kvalificering i februari i år, har perioden Juni-Maj hoppas att vi som inte behövde "hjälp" för att få behålla statusen i förra perioden får det detta år.

Återbetalning skulle ta 12 veckor, pengarna inne på AMEX efter 4 dagar!
 

mha321

Medlem
Enligt min bror som flög med SAS till Milano idag hade SAS massa åsikter om vad folk hade för typ av masker vid boarding. Inte hört det nånstans härförut, bara läst det som står här att "egentillverkade" inte är ok.

Ska man bära ansiktsmask? | SAS
Det står ju att de skall vara "tillverkarde för medicinsk användning eller motsvarande". Borde ju tex betyda att tyg masker inte tillåts, oberoende vem som tillverkar dem.

Men visst är det otydligt med "eller av liknande standard". Men att vara otydlig i sådan kommunikation är ju SAS signum...
 
Toppen