Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Övrigt' startad av palmen, 4 Februari 2020.

1. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har fundet et ganske fint tilbud på Scandic Haymarket - 2900 sek/natt inkl frukost i en "Hay Master Suite". Fleksibel og avbokningsbar. Så nu kör vi 4 nætter der og håber ikke Stockholm bliver lukket ned inden! :)

2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stockholm stänger inte ned!

LarsCph, Jönsson, Ultra Magnus och 3 andra gillar detta.
  3. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nä.. Det lär ju inte ske.

4. lilly k

lilly k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet vad som serveras i loungen på Arlanda dagtid?

5. Nahoj

Nahoj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Nahoj

Nahoj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra att du tydliggjorde det.

Sir Lemon gillar detta.
  7. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Schweiz stänger för Danmark (eller ja, karantän). Hur brukar SAS göra vid sådana här tillfällen? Fortsätter de flyga eller börjar de ställa in? Är ju rimligtvis inte så många som kommer flyga nu.

8. anjak

anjak Medlem

När Sverige var på karantänlistan fortsatte i alla fall Swiss att flyga till Arlanda. Det är dessutom till skillnad mot Storbritannien ok att göra max 24 timmar transfer i ett karantänland.

9. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Annat land, men det var bara två veckor sedan karantänen mot Sverige fortfarande gällde för UK, och det gick att resa ARN-LHR med SAS då också!

10. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag funderar lite...
    Jag har en bokning 9-10 okt med British Airways CPH-LHR-CPH och vill gärna resa den helgen även som en MR över dagen den 10 okt.
    Om jag läst rätt är det ok att resa CPH-LHR och få karantän men det är ok att resa hem från LHR.
    Men funderar på att ringa British Airways och fråga om de är villiga att ändra min resa till ARN-LHR-CPH 9-10 okt, hur tror ni de kommer stlla sig till det om argumentationen är karantän pga jag reser genom Danmark/CPH till LHR?

Sir Lemon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!