Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Övrigt' startad av palmen, 4 Februari 2020.

1. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu verkar det ju inte som att det står i FHMs skriftliga rekommendationer enligt vad som konstaterats ovan, men en tolkning jag fått till mig var att det var just tiden som var intressant. Detta för att man smidigt skulle kunna ta sig hem med sin egen bil om man började uppvisa symptom.
    Om det ligger något bakom den tolkningen vet jag inte, men det låter ju som en vettig tanke i alla fall.

2. Skicka mig PM så kan du få numret till Swiss First i Basel. Där ordnas detta på några minuter. Notera dock att det just nu enbart finns en tidtabell 330 dagar framåt så om du siktar in dig på sommaren nästa år så får du nog vänta till närmare avgång.

flatwhite gillar detta.
  3. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kris gillar detta.
  4. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Fidde, ludde, mha321 och 4 andra gillar detta.
  5. Vi hade några små förhoppningar om att komma iväg till Sorrento veckan efter Midsommar men med avrådan från UD till 15:e juli skjuter vi på detta. Tur är det då Hilton Sorrento meddelar idag att man senarelägger öppningen till 1:e juli. Jag kommer spontant att tänka på den trevliga engelska familjen vi träffar på varje år som har varit där veckan efter Midsommar i 20+ år. Det här är vårt 5:e år i följd. Alltid veckan efter Midsommar förutom det året Senator Jr. föddes när vi där i september. Det lutar åt september igen. Vi vill verkligen dit!

På tal om 2018, så var jag "grounded" från 3:e mars till 11:e juni när Junior föddes. Min sista tjänsteresa då skrev jag om här:
    The Life of the Traveling Salesman | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
    Min hiatus från flygandes då var det längsta jag hade varit på marken sedan 1998. Att det skulle bli ett såhär långt ofrivilligt uppehåll som nu troligtvis sträcker sig till augusti hade jag aldrig trott. Min sista flygning var 5:e mars.

Min son pratar fortfarande om "dåka stort plan". Han är också sugen! Tur vi har köpt hus med pool i förorten som vi flyttar till om 3 veckor :)

Tommy, Thomasn, Lounge Lizard och 12 andra gillar detta.
  6. pep

pep Medlem

Thomasn, Brandforce och Ultra Magnus gillar detta.
  7. Homer

Homer Medlem

Inrikesflyg i Indien återupptas från den 25/5 med diverse regler

8. Sealord

Sealord Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyget från London till Gilbraltar blev intällt. Imorgon bär det av till Barcelona istället för en natt på hotell, därefter till Servilla och taxi till Gilbraltar. Inte lätt att resa i dessa tider. Och inte särskilt kul heller med stängda lounger och ingen servering trots Business / Plus- biljett. Här i London får man inte heller förtära maten i hotellrestaurangen utan måste ta med all mat upp rummet.

Gus och hco gillar detta.
  9. igelkotten

igelkotten Medlem

Hur gor man da om man ska pa toa?? :p

10. Homer

Homer Medlem

Stå i din ruta och vänta tills du får flytta fram till nästa ruta osv. ?

Jag missade att det även finns en rutin vid arrival.
    Sammanlagt tämligen tidsödande procedurer - bagage som ska sprayas vid flera olika tillfällen mm

hco gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!