Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

När jag läste detta så gick jag in och tittade, och jag har också fått tillbaka pengarna, gjorde också avboknignen den 19e mars. Gjorde en avbokning den 21 mars också, får se om den kommer på måndag.
Uppdaterar här. Det hotell jag avbokade den 21a mars blev återbetalt igår, så följer samma tid som tidigare.

Nu väntar jag bara på några tusen från SAS. Det lär dröja.
 
Rent generellt kommer man väl inte in i Norge som svensk? Sen finns det ju såklart undantag.
Många svenskar här på Sveriges framsida (Västkusten) och upp längs gränsen i hela Sverige jobbar i Norge och det är bara att visa lönebesked om du blir stoppad så kommer du till jobbet. Sen finns det otroligt många obevakade gränsövergångar för den som vill chansa...
 
Många svenskar här på Sveriges framsida (Västkusten) och upp längs gränsen i hela Sverige jobbar i Norge och det är bara att visa lönebesked om du blir stoppad så kommer du till jobbet. Sen finns det otroligt många obevakade gränsövergångar för den som vill chansa...
Precis, så rent generellt kommer man inte in, men det finns såklart undantag (tex om man arbetar i Norge).

Självklart kan man försöka ta sig in i Norge ändå, men det är ju inte ok.
 

varva77

Medlem

ekf

Medlem
Nej verkligen inte... Nu lyssnade jag inte utan bara läste men är lite svårt att utläsa vad han egentligen menar. Menar han att det kommer att vara stängt på många håll eller är det snarare att folk själva väljer att stanna hemma. Är ju en väldig skillnad..
Enligt SVT så har Tegnell sagt så här:

"– Det finns rätt mycket som talar för att i sommar så kommer vi ha så pass lugnt att man kan resa i Sverige. Men resten av världen kommer nog vara en rätt så rörig plats. Det är dock svårt att veta precis hur det kommer vara i varje region i Sverige."
Tegnell: Då kan vi förhoppningsvis resa fritt i Sverige igen | SVT Nyheter
 
Toppen