Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Övrigt' startad av palmen, 4 Februari 2020.

1. wheaa

wheaa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur går det för dig Emma? Vår turkish flight verkar fortfarande vara aktiv men känns mer o mer osäkert

2. beatonthebrat

beatonthebrat Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skicka ett pm med datum samt flight nummer om intresse finns kan jag undersöka detta från en som jobbar för Turkish.

ACervin, wheaa och Bankiren gillar detta.
  3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag undrar om inte SAS kommer att ställa denna avgång. Har inte kollat hur bokningen är på utresan för denna avgång.
    Jag har 1C

99ECFB2D-4FC3-447B-B2D1-E885AEC435CC.png

4. hco

hco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Jag hade inte scrollat ner till faktarutan.

Vad jag oroar mig för är sista bisatsen där, "som behöver resa in i landet för att kunna återvända till sina hem."

Nåja, vi får se hur det tolkas. Förhoppningsvis till fördel för de vars familjemedlemmar behöver resa hit.

5. SK989

SK989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Terminal 4 på Arlanda stänger idag (18/3) p.g.a. det låga antalet resenärer. All inrikestrafik som hittills gått därifrån flyttas till terminal 5.

Resenaren55 och 011430121 gillar detta.
  6. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det är väl samma sak som gäller i Danmark. Dvs man tillåts komma in i landet för att resa direkt vidare till sitt hemland. Ie transfer och genomresa.

7. stroboslovsk

stroboslovsk Medlem

Har en bekant som flyger med KLM från Indien via Amsterdam till Kastrup imorgon torsdag. Har hört olika vad gäller om svenskar släpps igenom för att komma vidare med tåg till Sverige. De ska ju få lov att komma vidare, men verkar vara skillnad på teori och praktik här. Vad är era erfarenheter?

8. Hachans

Hachans Medlem

Du måste bevisa att du ska resa vidare, med exempelvis tågbiljett för att bli insläppt utan problem. Denna kontroll kan ske redan vid boarding i Amsterdam, men sker definitivt i gränskontrollen i Köpenhamn.

9. Tonton

Tonton Medlem

Ifrån London skedde denna vid in-checkning. Utan tågbiljett, eller parkeringskvitto för bil, så fick man inte checka in.

Hachans gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!