Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Övrigt' startad av palmen, 4 Februari 2020.

1. Homer

Homer Medlem

Vietnam suspends entry for travelers coming from 26 European countries, as well as the UK

The ban will apply to travelers who have been in 26 European countries, known as the Schengen Area, and the UK in the past 14 days.

Visas upon arrival will also no longer be issued for all foreign nationals, the statement said.

The travel restrictions come into effect at midnight Sunday local time, and will last 30 days.

VGP News | Highly-recommended: Latest update on entry and exit regulations for FOREIGNERS - Highly-recommended: Latest update on entry and exit regulations for FOREIGNERS

2. Saudi-Arabia har bestemt seg for å innstille alle internasjonale flygninger i to uker fra og med søndag, skriver nyhetsbyrået Reuters.

3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Danmark kommer att hålla gränsen ”stängd” åtminstonde till 13 april, kanske finns info om det tidigare

Källa TV2 News Danmark

Last edited: 14 Mars 2020
  4. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bågon som vet vad som gäller om man vill åka till St Petersburg, över påsk och med Tåg fr. Helsingfors...?

5. Mr.cake

Mr.cake Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. SK989

SK989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om gränsen inte stängs helt är det inte osannolikt att internationella tåg/flyg/buss/båt-linjer ställs in till/från Ryssland - redan nu har Ryssland meddelat att landgränserna till bl.a. Norge stängs och att flygtrafik bara tillåts till vissa huvudstäder i Europa (hörde det på SR).

Ett alternativ kan då vara att använda sig av följande rutt. Ta flyg eller båt till Tallinn; ta tåget från Tallinn till Narva. Gå över ryska gränsen till fots via bron över floden till Ivangorod. Ta tåget från Ivangorod till St Petersburg. Det tar ca 15 min att gå från tågstationen i Narva till gränsbron och ca 30 min från ryska sidan till tågstationen i Ivangorod.

kexxcream, Autonom och toer00 gillar detta.
  7. SunTzu

SunTzu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också en bokning som kvalificeras inom ombokning men inte cancellering. Hade dock önskat få avboka hotellet helt.

Dom skriver att personer som flyger från Kina, hong kong etc. kan cancellera. Någon som vet vad för underlag de behöver - jag hade nämligen en bokning, numera avbokad, till Hong Kong som var tänkt att senare ta mig till Maldiverna (där hotellet finns).

8. Homer

Homer Medlem

Båt utgår, annat än från Helsingfors.

Aktuell Information - Tallink & Silja Line

Tallink Grupp har idag meddelat att försäljning av kryssningsbiljetter på rutten Tallinn–Stockholm kommer att upphöra från och med den 13 mars till och med den 1 maj 2020. Från och med den 13 mars 2020 kan resenärer endast köpa enkelbiljetter på den här rutten. Godstransport på den här rutten kommer inte att beröras av denna åtgärd.

9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter klockan 12,00 idag så beräknas 140 flyg ankomma CPH med 9000 passagerare, alla passagerare kommer bussas till en speciell terminal där kommer samtliga att kontrolleras.

De som kommer från Sverige över Öresundsbron kommer att avvisas och får återvända.
    Har man arbete i Danmark så skall man kunna bevisa det med te.x. löneavi.

Källa TV2Danmak

10. Autonom

Autonom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick mejl/sms angående min bokning till Istanbul som skulle ske första veckan i april med turkish airlines.

Dear Autonom

Your following flights have schedule changes.
    For more details you may visit our web site or contact our Call Center (444 0 849/+90 850 333 0 849).
    Please be informed and have a safe flight!

Har en resa till Grekland med Sas i maj, få se om den också ställs in. Mkt kan hända tills dess.

Den som lever får se :)

Må väl.

Pineapple cake gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!