Corona-pandemin: länder med restriktioner för svenska medborgare vid inresa

Diskussion i 'Övrigt' startad av Ubbe, 4 Juni 2020.

1. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu var ju Sverige nere på 28/miljon senaste dygnet så det kanske snart öppnas upp även för oss.

LarsCph och MTheC gillar detta.
  2. Jag ska till det här stället på måndagkväll för att ta ett test (PCR) och få ett intyg som ska funka internationellt. https://www.medicinskaintyg.se/ . De säger att det ska kunna gå att få ett test och svar i tid. Jag flyger till Frankfurt på onsdag. De flesta tyska delstater kräver ett Covid-test som är max 48 timmar gammalt. Vi får se om jag lyckas. :)
    Att annat tips är Testning för reseintyg - Utökad testning för covid-19

aruba1 och Migato gillar detta.
  3. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sammanställning av SvD under rubriken Länderna som tar emot eller nekar svenskar, senast uppdaterad nu på kvällen. Inte officiell info som UD:s, men ger väl en mer lättillgänglig överblick över ett antal vanliga turistreseländer som just nu säger "bu" respektive "bä".

4. Johanna

Johanna Medlem

Hur är det med Thailand, kommer man in där som svensk? Krävs det att man har med sig ett test? Måste man karantäna?

5. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hämta hem UD’s app, där finner du bästa svaret.

6. Johanna

Johanna Medlem

tack

7. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hvor ser man det? Jeg har kun fundet opgørelser med antal IVA patienter som opdateres dagligt...

8. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FHMs presentationer tisdagar o torsdagar.

LarsCph gillar detta.
  9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag räknar rätt så är vi nere på 25 nya fall per 100,000 invånare totalt senaste 7-dagarsperioden, tar man bara senaste 3 dagarna så är det ca 15. Var det 20 som var gränsen för de flesta EU-länder? Vi bör isåfall vara under den gränsen efter helgen.

MTheC och Berglund gillar detta.
  10. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har också för mig att många satt 20, har dock för mig att vissa kör 14-dagarsperioder men kan ha fel.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!