Senaste nytt

Corona-pandemin: länder med restriktioner för svenska medborgare vid inresa

mha321

Medlem
Känns lite konstigt beslut, men det är politisk.
Förstår om det bara hade varit Skåne.
Västerbottningar får de åka bil eller tåg, måste de flyga?
Man skall kunna visa ett intyg som inte är äldre än 72 timmar att man inte har corona
Har de senaste 30 åren åkt till Marielyst på Falster varje midsommardag och ett hyrt hus, i år var vi 6 vuxna samt 2 barn som skulle åkt, Mette Fredriksen grusade de planerna.
Det är väl de regioner av Sverige som ligger under 20 i antal nya infektioner per vecka.

Eller det var. V23 hade Sörmland 12, Västerbotten 13, Gotland 17 och Skåne 18. Alla andra över 20.

V24 annonserades efter det danska beslutet. Västerbotten 15 är den enda under 20. Skåne 22, Gotland 35 och Sörmland uppe på 41.

Frågan blir pm de stänger för Skåne och Sörmland som resultat av det.
 

011430121

Medlem
Det är väl de regioner av Sverige som ligger under 20 i antal nya infektioner per vecka.

Eller det var. V23 hade Sörmland 12, Västerbotten 13, Gotland 17 och Skåne 18. Alla andra över 20.

V24 annonserades efter det danska beslutet. Västerbotten 15 är den enda under 20. Skåne 22, Gotland 35 och Sörmland uppe på 41.

Frågan blir pm de stänger för Skåne och Sörmland som resultat av det.
Ja, det är inte bara pandemin som det är svår att förstå.
Man måste väl räkna fall per capita!

Detta är första gången på många många år jag inte är välkommen, i min ungdom fans det väl några kompisars mammor som inte välkomnade mig.
 

Ricci

Medlem
Möjligtvis kör jag över till Kastrup den 28/6 och lämnar tillbaka lite datorer till en kund och får testa danskarnas nya öppenhet.
Dock kanske min resa ses som en arbetsresa och inte nöjesresa av danska Polisen.
 

henrik l

Medlem
Känns lite konstigt beslut, men det är politisk.
Förstår om det bara hade varit Skåne.
Västerbottningar får de åka bil eller tåg, måste de flyga?
Man skall kunna visa ett intyg som inte är äldre än 72 timmar att man inte har corona
Har de senaste 30 åren åkt till Marielyst på Falster varje midsommardag och ett hyrt hus, i år var vi 6 vuxna samt 2 barn som skulle åkt, Mette Fredriksen grusade de planerna.

Instämmer helt, hade känts logiskt om det bara hade varit Skåne. Jag roade mig att titta på statistiken för Västra Götaland. Invånare i Tibro och Töreboda skulle vara brännmärkta för lång tid framöver, 133 fall per 10 000! invånare (1330/100 000), medan Strömstad och Dals Ed har mindre 10 fall per 10 000! invånare, vilket innebar att man kunde be dem ringa kommunen när man står vid gränsen och kolla hur mycket under 10 man ligger :D

Edit: Såg nu att det var nya fall per vecka, hur som helst ligger ändå Töreboda och Tibro risigast till:eek:
 
Last edited:

Agö

Medlem
När jag flög Arlanda-Kastrup igår började personalen inför landning att snacka om postnummer. Sedan tog det slut. Sannolikt en felsägning inför vad som komma ska...
 

anjak

Medlem
Schweiz inför från måndag 6 juli karantän på 10 dagar för inresande från Sverige. Transfer inom 24 timmar är fortfarande ok.
 
Toppen