Corona-pandemin: länder med restriktioner för svenska medborgare vid inresa

Diskussion i 'Övrigt' startad av Ubbe, 4 Juni 2020.

1. mha321

mha321 Medlem

Det är väl de regioner av Sverige som ligger under 20 i antal nya infektioner per vecka.

Eller det var. V23 hade Sörmland 12, Västerbotten 13, Gotland 17 och Skåne 18. Alla andra över 20.

V24 annonserades efter det danska beslutet. Västerbotten 15 är den enda under 20. Skåne 22, Gotland 35 och Sörmland uppe på 41.

Frågan blir pm de stänger för Skåne och Sörmland som resultat av det.

2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är inte bara pandemin som det är svår att förstå.
    Man måste väl räkna fall per capita!

Detta är första gången på många många år jag inte är välkommen, i min ungdom fans det väl några kompisars mammor som inte välkomnade mig.

3. mha321

mha321 Medlem

De siffrorna är per 100,000 personer, så det är per capita med lite division.

Berglund och 011430121 gillar detta.
  4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara att sluta testa så hamnar vi snabbt under.

Berglund, Ping, anjak och 1 annan gillar detta.
  5. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Möjligtvis kör jag över till Kastrup den 28/6 och lämnar tillbaka lite datorer till en kund och får testa danskarnas nya öppenhet.
    Dock kanske min resa ses som en arbetsresa och inte nöjesresa av danska Polisen.

011430121 gillar detta.
  6. Ska danska polisen lära sig alla Sveriges län och ha koll på vart folk kommer ifrån?

enlunda, Autonom och henrik l gillar detta.
  7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer helt, hade känts logiskt om det bara hade varit Skåne. Jag roade mig att titta på statistiken för Västra Götaland. Invånare i Tibro och Töreboda skulle vara brännmärkta för lång tid framöver, 133 fall per 10 000! invånare (1330/100 000), medan Strömstad och Dals Ed har mindre 10 fall per 10 000! invånare, vilket innebar att man kunde be dem ringa kommunen när man står vid gränsen och kolla hur mycket under 10 man ligger :D

Edit: Såg nu att det var nya fall per vecka, hur som helst ligger ändå Töreboda och Tibro risigast till:eek:

Last edited: 18 Juni 2020
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög Arlanda-Kastrup igår började personalen inför landning att snacka om postnummer. Sedan tog det slut. Sannolikt en felsägning inför vad som komma ska...

Autonom och srg gillar detta.
  9. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det är sådant varje god dansk redan kan som ett rinnande vatten.

Moco, Berglund, henrik l och 4 andra gillar detta.
  10. anjak

anjak Medlem

Schweiz inför från måndag 6 juli karantän på 10 dagar för inresande från Sverige. Transfer inom 24 timmar är fortfarande ok.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!