Coop poäng till eurobonus och tillbaka? Funkar detta?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mehe, 20 Januari 2018.

1. Mehe

Mehe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En kollega till mig berättade att han betalar sina EuroBonus Mastercard och Amex räkningar genom Coop kortet. Således får han poäng på Coop för de betalda räkningarna samt att han får sina EuroBonus poäng. Sedan kan man betala Coop räkningen genom Amex via betalo etc och därefter få ytterligare poäng.

Låter rörigt och långsökt men fungerar det? I praktiken borde det gå kan man tycka..

2. mha321

mha321 Medlem

Det ska normalt inte gå. Siter som betalo och Billhop blockerar möjligheten att med hjälp av ett kort betala för ett annat.

Sedan kan det finnas undantag men de brukar stängas ganska snabbt.

3. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som @mha321 skriver skall det inte gå att betala kreditkortsräkningar med någon betaltjänst. Det är dessutom ganska dyra avgifter för att betala med Amex, 2,5%. Däremot har det tidigare gått att betala skatteverket via betaltjänsterna, men jag vet inte om det fortfarande går.

4. Thornado

Thornado Medlem

Som jag kommer ihåg så var det så att när Coop MedMera Mer-kortet först kom så var det väldigt fördelaktigt för att tjäna Eurobonus-poäng, och dessutom utan avgift hos Betalo. Alldeles i början så gick det dessutom att använda detta kort för att göra inbetalningar till Amex (utan extra avgift alltså), så det gick att maximera sitt poängintjänande genom att handla med Amex och sen betala Amexräkningen med Coop (det gick dock inte att betala Coop-räkningen med Amex, så där stannade det).

Ungefär samtidigt som jag bestämde mig för att skaffa Coop-kortet så tog de dock bort den möjligheten, så det har inte funkat på ett par år.

Joakim gillar detta.
  5. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vill minnas att det finns en lång tråd i kreditkortsforumet om vilka räkningar man kunde betala via betalo och billhop och få poäng. Det var ganska lätt i början men de flesta "hålen" täpptes till efterhand.

6. Mehe

Mehe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabba svar. Men ni som har både Coop, mc och Amex. Hur går man tillväga för boosta poängen snabbast på alla kort genom köp och betalning?

7. JimmyH

JimmyH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Coop är ganska uselt sätt att dra in eurobonus poäng på numera.
    Min egen rangordning nedan men sen spelar ju kortavgifter (som påverkas av status ibland) och hur mycket man spenderar stor roll.
    Själv har jag dom båda korten jag satt som nr 3, delvis därför att jag inte haft spend nog för att dra in 2 st 2-4-1, har även ett coop men det används i stort sett inte alls längre.

1. Amex Elite 20p samt möjlighet till 2st 2-4-1
    2. Sas Mastercard Premium 15p samt Fly Premium
    3. Amex Premium 15p / Sas Mastercard 10p

Gus och agehall gillar detta.
  8. Mehe

Mehe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Handla på Coop och betala med Amex är väl iofs enkla poäng? Poäng plus poäng

Mattias Holmén gillar detta.
  9. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så gör jag.

10. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi stackare som av ideologiska skäl bojkottar COOP då?

Erik M, JohanE, aldrighemma och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!