Senaste nytt

Coop ny SAS-partner

jumbooze

Medlem
kommer man kunna växla över till Eurobonuspoäng eller blir det bara till "resa" direkt? Jag kan inte tyda ut det från texten.
 

lnixon

Medlem
För mig ska ett bonusprogram vara flygrelaterat och inte någon slags diversehandel.

Äh, gå nu och läs Jennifer Government av Max Barry. Utmärkt bok.

Från Wikipedia:

"Most large corporations are now divided into two massive customer loyalty programs, US Alliance and Team Advantage, which fiercely compete with each other. US Alliance members include Nike, IBM, Pepsi, McDonald's, and the NRA. Team Advantage members include the Police, ExxonMobil, Burger King, and Apple Computer."
 

Homer

Medlem
Det förutsätter ju dock att det menas att det är en tur- och returresa. Det kan lika gärna syfta på en enkelresa, och då är ju kursen 1:5.

Så kan det ju faktiskt vara, för om man istället handlar för pengarna får man 300kr

•3000 poäng - 30 kronors värdecheck hos Coop•
 

palmen

Moderator
Det jag blir konfunderad över är varför de envisas med att ha ett specifikt medlemskort? Är det inte bättre att ha det "kortlöst" där man bara ansluter sitt betal/kreditkort och automatiskt får förmåner och poängen för köp gjorda med detta kort (som kan vara vilket kort som helst)?
Det känns lite 2010 att behöva springa runt med ett medlemskort man ska dra för att få rabatter och poäng. Gör om gör rätt?
 

Nemo

Medlem
Det jag blir konfunderad över är varför de envisas med att ha ett specifikt medlemskort? Är det inte bättre att ha det "kortlöst" där man bara ansluter sitt betal/kreditkort och automatiskt får förmåner och poängen för köp gjorda med detta kort (som kan vara vilket kort som helst)?
Det känns lite 2010 att behöva springa runt med ett medlemskort man ska dra för att få rabatter och poäng. Gör om gör rätt?
Varför inte båda? Ibland måste man visa upp Coop-kortet för att få partnerförmåner (hur ska annars hotellet se att du är Coop-medlem?) men det hindrar ju inte att koppla ihop Visa/MC-kort (eller Lisebergs-kortet) till Coop.
 

palmen

Moderator
Varför inte båda? Ibland måste man visa upp Coop-kortet för att få partnerförmåner (hur ska annars hotellet se att du är Coop-medlem?) men det hindrar ju inte att koppla ihop Visa/MC-kort (eller Lisebergs-kortet) till Coop.

Det fungerar en app till, hur svårt kan det vara?
Logga in i appen och visa att du är medmera kund eller vad det kallas om de kräver bevis på medlemskap.
Dra ditt vanliga betal/kreditkort varje gång du önskar få poäng och rabatter när du handlar.

Dessa "kortlösa" medlemskap där man kan koppla valfritt kort har funnits på svenska marknaden i åtminstone 1½ år nu, hur ska man då komma ikapp sina konkurrenter om man väljer gammal teknologi när man försöker vara konkurernskraftiga.
Lite som om SAS skulle köpa in gamla B767 istället för den nya A330-modellen och A350.
 

agehall

Medlem
Japp. Jag vet inte när de började med det, men jag hade mitt vanliga bankomatkort kopplat till OK runt 2004 och fick poäng så fort jag tankade/handlade på OK.
 

palmen

Moderator
Japp. Jag vet inte när de började med det, men jag hade mitt vanliga bankomatkort kopplat till OK runt 2004 och fick poäng så fort jag tankade/handlade på OK.

Då är det än mer anmärkningsvärt att de ligger 10 år efter i utvecklingen.
Fick man även andra medlemsförmåner, som att få en viss vara billigare (typ tanka denna vecka och få 25 öre rabatt per liter)? Eller var det bara för att få sina poäng? Dagens medlemskap är lite mer än enbart poäng.
 
Toppen