Senaste nytt

Coop ny SAS-partner

Palazzi

Medlem
Inget fel på Coop, men jag handlar bröd hos bagaren, kött hos slaktaren o grönsaker hos grönsakshandlare. Sitter väl i från Italien, men de stora köpcentren är inget för mig.
Jag kan förstå att folk av både tidsbrist och andra orsaker ändå handlar på närmsta supermarket...

Tycker kanske att ICA har en något trevligare atmosfär i butikerna, men det är marginellt bättre än COOP. Willys är iallafall sämst :p

Jag vet att jag är långt ifrån kostnadsmedveten på detta område, men något ska man väl unna sig :)
 
Last edited:

Tockstew

Medlem
Är lite åt Palazzi-hållet egentligen men tidsbrist gör att stormarknaden ligger bäst till. Hursomhaver är alla samarbeten som dyker upp kul!
 

Dr. Miles

Expert
Inget fel på Coop, men jag handlar bröd hos bagaren, kött hos slaktaren o grönsaker hos grönsakshandlare. Sitter väl i från Italien, men de stora köpcentren är inget för mig.

Ber om ursäkt för mitt OT svar.

Jag gillade italienares stil när det gäller att äta ute.
Äta måltid på ett ställe och ta dessert på ett annat ställe. Det är sällan ett ställe erbjuder både bra mat och dessert.
 

elis

Medlem
Då får man väl se till att skaffa Coop MedMera Visa-kort för att betala räkningar via Betalo.se - kostar 0% i avgift och ger 0,5% i nuvarande återbäringsprogram. En räkning på 10.000 kr skulle alltså ge 50 kr i återbäring, vilket borde kunna innebära åtminstone 500 EB-poäng. Får se vad det blir för konverteringsgrad när MedMera går över till ett poängbaserat system... Det här kan bli ett bra sätt att få in lättförtjänta poäng!
 

Jakob K

Medlem
OT: overraskende mange som er negativ til COOP, som nordmann hvor COOP-butikker stort sett er eneste hverdagen så er det så rart å se. Jeg opplever ingen forskjell på matvarer mellom COOP og ICA, hvor er det man skal handle om man inte handlar på COOP? :p

Det har att göra med att COOP har ett arv från arbetarrörelsen i 50-talets Sverige. Vill man ställa saker på sin spets så kan man väl säga att Kooperationen står i direkt politisk motpol till Handlarna med exempelvis ICA.
 

Homer

Medlem
En Kooperatör av den gamla skolan åker hellre 5 mil på cykel än köper 1 liter mjölk
från ICA butiken på andra sidan gatan.
Detta beteende stämmer även in på många SAS entusiaster, vissa
skulle tom försöka flaxa med armarna istf att flyga med Norwegian, så visst passar
företagen ihop ;)
 
A

Aurora

Guest
En Kooperatör av den gamla skolan åker hellre 5 mil på cykel än köper 1 liter mjölk
från ICA butiken på andra sidan gatan.
Detta beteende stämmer även in på många SAS entusiaster, vissa
skulle tom försöka flaxa med armarna istf att flyga med Norwegian, så visst passar
företagen ihop ;)

Nja, jeg er på den ene siden enig med meg - men på den andre siden.... Hvorfor boikotter man ICA, COOP eller andre butikker? Jeg boikotter Wizzair, Ryanair og Norwegian pga måten de behandler sine ansatte og måten de undergraver normale lønninger og rettigheter for ansatte i luftfarten. Jeg boikotter også andre selskaper ellers i livet som outsourcer og driver med sosial dumping (et annet sted hvor dette skjer er veterinærbranchen, hvor veterinærtjenester skal leveres til lavest mulig pris for å vinne kunder, og dette går på bekostning av lønn og rettigheter til de ansatte).

Jeg vet kanskje ikke nok om COOP og ICA i Sverige, men så vidt jeg har fått med meg har ingen av de noen moralsk forkastelige prinsipper de drifter på? :)
 

Malu

Medlem
Då är jag ett undantag från resonemanget Homer. :) Jag kommer inte börja handla på COOP och jag flyger inte Norwegian. Båda valen gjorda med viss ideologisk baktanke, plus att jag helt enkelt tycker att det är sämre produkter man får från dessa företag.
 

Bryant

Medlem
Jag handlar endast på COOP när jag ska köpa färdiga ribs eftersom det inte finns på "min" ICA butik. Hade hellre sett ICA som partner :)
 
Toppen