Senaste nytt

COOP Medmera mer

Det skulle nog vara bra med en liten genomgång i första inlägget, där det framgår vad intjäningen är osv.
På Coops hemsida står det att man tjänar 1-2 poäng per krona. Omvandlas dessa till EB-poäng rakt av?
Det känns som att det är för bra för att vara sant.
 

CharlieK

Medlem
Kort sammanfattning:
Köp hos Coop: 1 baspoäng per krona. Betala med Medmera-mer får du 1 extrapoäng per krona dessutom. När du har nått 21 000 baspoäng under ett halvår dubblas dem.
Alla andra köp: 1 extrapoäng per krona. Du kan dessutom betala räkningar via Betalo kostnadsfritt ( detta ger även det 1 extrapoäng per krona).

Exakt hur det kommer att fungera med poängen blir officiellt den första oktober då Coops poängshop öppnar. Förmodligen kommer man vara tvungen att manuellt överföra poängen till EB, och då används dessa tabeller fram tills i vår: SAS

Kort och gott så ger den bästa nuvarande växlingen 60 000 Coop poäng -> 12 000 EB
 
Hittade det visst på egen hand.

Poängen omvandlas enligt följande (för den som inte vill/orkar leta upp det själv):

MedMera-poäng = EuroBonus-poäng
3 000 = 300
5 000 = 550
10 000 = 1 500

15 000 = 2 500
20 000 = 4 000
30 000 = 6 000
40 000 = 8 000
50 000 = 10 000
60 000 = 12 000
 

Xilan

Medlem
Observera texten: " Tabellen gäller mellan 1 oktober, 2014 och fram till 31 mars, 2015."

Det är oklart om konverteringen till Eurobonus-poäng bara är en tillfällig lockkampanj eller om de skriver så bara för att kunna utvärdera efter ett halvår.

OT: Jag har fortfarande en hel del handsprit hemma och det finns säkert nån med en livstidsförbrukning av reflexvästar också. Det finns, som bekant för alla som hängt här ett längre tag, exempel på kampanjer som innefattar Eurobonuspoäng som utvecklar sig på oväntade sätt.
 

drW

Medlem
Kortets begränsningar i inköp verkar som sagt vara 50000kr på 8 dagar eller 85000kr på 30 dagar. Om man fått spärren lyft på ett kort så gäller det bara det kortet inte ett kopplat extrakort till samma konto. Spärren går att höja riktigt mycket. Min frus spärr höjdes till 180000 kr för trettio dagar när vi ringde in men som jag förstår återgår den sedan till de tidigare nivåerna.
Som sagts här så är det nog bäst at hänga på nu. Villkoren är nästan för bra för att vara sant med gratis Betalo, poängdubblering och hygglig konverteringskurs.
 

palmen

Moderator
Har försökt ansöka om kortet men står att betalningen inte går att göra.
Har även försökt signa upp men det låter mig inte skapa ett lösenord till inloggningen efter man fått mailet...
 

kexxcream

Medlem
Har försökt ansöka om kortet men står att betalningen inte går att göra.
Har även försökt signa upp men det låter mig inte skapa ett lösenord till inloggningen efter man fått mailet...

Upplevde detsamma när jag försökte registrera ett konto. Försökte registrera om men systemet sa ifrån. Slog en signal till kundtjänst och bad dem plocka bort allt, sedan rullade allt på...
 
Har försökt ansöka om kortet men står att betalningen inte går att göra.
Har även försökt signa upp men det låter mig inte skapa ett lösenord till inloggningen efter man fått mailet...

Min ansökan fastnade också i systemet - fick via kundtjänst förklarat att deras UC skickade mig till manuell hantering eftersom jag hade angett signifikant högre årsinkomst än min senast taxerade... Förmodligen standard att systemet behandlar på det sättet - men kan vara bra att tänka på... (om man bedömer att man "klarar" sig på senast taxerade inkomst kan man ju ange detta istället för att inte fastna).

Räckte dock med ett samtal så fick jag en signeringslänk via e-post och två dagar senare fick jag både kort och extrakort i posten.
 

palmen

Moderator
Verkar som om deras kundtjänst bara har öppet 8-18 på vardagar så blir inget kort eller medlemsskap just nu. Kanske kan fixa det i lokala butiken här iofs.
 
Toppen