Senaste nytt

COOP Medmera mer

Jeg er medlem i MedMera fra før av, men har ikke kredittkort... Er det kredittkortet som har velkomstbonus? Eller bare generell innmelding i medmera?

Välkomstbonusen verkar gälla själva kreditkortet. Det står att ansökan skulle ha skett senast igår - men erbjudandet är fortfarande annonserat och enligt uppgift tidigare i tråden så tycks det fortfarande finnas tid. Jag ansökte i fredags - har inte fått återkoppling ännu...

Ansök
 

DrKlas

Medlem
Om jag har förstått det rätt finns inte Mastercard SecureCode till Medmera-korten. Istället finns spärrar för nät- och utlandsköp som kan aktiveras på Coops webbsida. Kan frånvaron av SecureCode ställa till bekymmer eller blir det alltid bara ett moment mindre när man näthandlar?
 

nota bene

Medlem
Om jag har förstått det rätt finns inte Mastercard SecureCode till Medmera-korten. Istället finns spärrar för nät- och utlandsköp som kan aktiveras på Coops webbsida. Kan frånvaron av SecureCode ställa till bekymmer eller blir det alltid bara ett moment mindre när man näthandlar?
Det är ju inget Verisign/secure code-system på Amex eller Diners? Jag har aldrig haft några problem. Det enda problemet jag haft är att jag inte kan handla när jag behöver och inte har med mig en jävla inloggningsdosa från banken...

Så länge det är kreditkort kan du ju alltid bestrida köp i efterhand; jag skulle inte oroa mig!
 

charlesswe

Medlem
De är så långsamt... tog 2 veckor att få kortet, nu att jag har fått det så tar det ytligare 3 dagar att få PIN koden som krävs för aktivering...
 

DrKlas

Medlem
Det är ju inget Verisign/secure code-system på Amex eller Diners? Jag har aldrig haft några problem. Det enda problemet jag haft är att jag inte kan handla när jag behöver och inte har med mig en jävla inloggningsdosa från banken...

Så länge det är kreditkort kan du ju alltid bestrida köp i efterhand; jag skulle inte oroa mig!

Jag kanske var otydlig men jag oroar mig inte för att någon annan skall kunna handla med mitt kort. Det jag funderar på är om det finns butiker som kräver att ett Mastercard skall ha SecureCode för att genomföra ett köp?
 

drW

Medlem
Tror inte jag varit med om det, däremot motsatsen att det krånglat med kort som har securecode på en del affärer på nätet.
 

nota bene

Medlem
Jag kanske var otydlig men jag oroar mig inte för att någon annan skall kunna handla med mitt kort. Det jag funderar på är om det finns butiker som kräver att ett Mastercard skall ha SecureCode för att genomföra ett köp?
Ah, sorry för missförstånd!

Nej, det har jag inte stött på några problem med. De känner ju av om kortet är anslutet eller inte... Är det inte det ställer de inga ytterligare krav.
 
De är så långsamt... tog 2 veckor att få kortet, nu att jag har fått det så tar det ytligare 3 dagar att få PIN koden som krävs för aktivering...

Beställde mitt kort slutet på förra veckan och fick kortet i förrgår och pinkoden igår. Svårt att få det snabbare än så. Har dom precis betat av backlog och kommit på banan igen tro?
 

CharlieK

Medlem
Har använt Medmera Mer kortet en hel del och tycker det är helt underbart att det saknar Mastercard securecode. Mina erfarenheter är att det snarare är tvärtom för mig dvs att de korten som har MC Securecode ofta brukar strula vid köp.
 
Toppen