Senaste nytt

"Connecting Norway" - en norgehistoria med långt kvar till poängen...

Myggan

Medlem
Med bara handbagage så verkar det går bra. Då släpps alla med SAS eller norwegian på utland direkt till terminalen. Med incheckat bagage vet jag inte, har vart lugnt med sådana pax för mig under jul/nyår så inte haft nån alls.
 

Stefan62

Medlem
Uppdatering SK849, 11 januari 2016.

Samma meddelande som i trådens första inlägg - repeterades 3 gånger på svenska/norska och engelska.

Strax innan vi fick lämna flygplanet meddelades en ändring om att det gäller endast passagerare med handbagage och ej incheckat bagage.

Jag gör en ny resa på onsdag eller torsdag och kommer då från Köpenhamn och ska vidare inrikes i Norge - rapport kommer!
 

Jones

Medlem
+1. På SK843 i morse. Fast de upprepade bara meddelandet en gång på varje språk i luften o sedan kom kontraordern när vi landat.
 

Stefan62

Medlem
Uppdatering SK460, 14 januari 2016.

Idag meddelades ombord att enbart de med handbagage kunde använda "Connecting Norway"-spåret. De med incheckat bagage fick göra som vanligt.

Jag gör en ny resa på måndag och kommer då från Arlanda och ska vidare inrikes i Norge - uppdatering kommer ända tills dessa att det fungerat EN gång! (På måndag är bytet endast 50 minuter...:cool:)
 
Last edited:

agehall

Medlem
Har jag fattat rätt att man numera går ner i utlandsdelen och sedan går igenom de nya dörrarna när man ska till inland? Och där är ingen säkerhetskontroll?
 
Toppen