Senaste nytt

Connecta mellan terminal 2 och 5 på Arlanda

FF#1

Medlem
För de som är intresserade av mer eller mindre värdelöst vetande:

Det är ingen säkerhetskontroll eller annat mellan T5 och T2 denna vägen

Att se flygplatsen via den buss resan är är intressant

Att köpa tax free med ett Boarding pass från T5 går bra trots högljudda protester av en av dem i kassan, hon som satt vid kassa apparaten bara log och sa att det är kul att få in T5 folk här, de ser de inte så ofta….

Sleapy bulldog smakar gott i Aurora loungen…

Terminalbussen på landside slutar gå kl 20:00…. så om man inte tar air side bussen tillbaka så blir det en stärkande promenad.
 

MarcusC

Medlem
Hur många använder denna buss....och vad är syftet (swedavia)...? Dock hade man inte kunnat inkludera T4 så kunde man byta T4-T5 utan security :)..
 

fmansson

Medlem
Ska nästa vecka flyga GOT-ARN-ZRH med SK och har två timmar på ARN.

Kan man åka buss den vägen mellan T4 till T5 eller måste jag ut till fots genom Sky City och sen göra security?
 

FQTV

Medlem
Bussen airside mellan T2, T5A och T5F är en utmärkt service som gör snabba byten möjliga och dessutom gör att man kan betrakta hela flygplatsen som en helhet med butiker, restauranger och lounger.
 

FF#1

Medlem
Har lite tid att slå ihjäl i dag, så jag har roat mig med att buss igen. Tänkte få se insidan av flygplatsen i dagsljus den här gången men tji fick jag.
Bussen körde andra vägen runt terminalerna och bana 3 så där var det inte mycket att sen. Dessutom så vart jag "förhörd" chauffören, han undrade vad jag kom med får bolag och vem jag skulle åka med, fann mig snabbt och drog till med SAS och KLM, vilket accepterades.
Var helt själv på den enorma ledbussen. Nu lite fika i Aurora lounge innan nästa galenskap....
 
Man kan faktiskt åka gratis transfer med arlanda express mellan den norra och södra stationen. Sen om de är värt den tiden att ta sig ner och upp till och från stationen samt vänta på tåget. Det kostar dock inget alls enligt Arlanda express.
 

Jonas C

Medlem
Bumpar denna tråd. Ska flyga Arlanda-Malmö över dagen på onsdag, och kommer att ha några timmar att slå ihjäl på Arlanda. Finns det någon möjlighet att göra en transfer mellan T5 och T4 Airside, eller måste man gå igenom securityn igen?
 

011430121

Medlem
Bumpar denna tråd. Ska flyga Arlanda-Malmö över dagen på onsdag, och kommer att ha några timmar att slå ihjäl på Arlanda. Finns det någon möjlighet att göra en transfer mellan T5 och T4 Airside, eller måste man gå igenom securityn igen?
Tyvärr ingen transfer mellan T5 och T4, däremot mellan T5 och T2
 
Toppen