Comfort Hotel Arlanda, öppningserbjudande 590 kronor per rum, boka senast 30 november 2019

Diskussion i 'Nordic Choice Hotels & Nordic Choice Club' startad av palmen, 20 November 2019.

1. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Homer

Homer Medlem

Någon som bott här?
    Hur långt måste man gå utomhus? är det avståndet mellan byggnaderna man ser på bilden?

3. gjohansson

gjohansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej. Kortet är tagit från terminalutgången så avståndet är från fotografen till Comfort byggnaden.
    Inte särskilt långt.

4. lilly k

lilly k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    200 meter ungefär. Kortet är taget från utgången/ingången Clarion. Hade en till stay där men det ser ju inte ut av bli av med tanke på Corona:(

5. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bodde där i söndags, det är inte långt till ”konferensavdelningen” på Clarion. Känns nästan längre ut på bilden då det är taget med mycket vidvinkel.

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur var frukosten?

7. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, du vet att jag inte stannade så länge.

8. lilly k

lilly k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Prisvärd men inte på topp!

Agö och Doctor-X gillar detta.
  9. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra pannkakor, äggröra och bacon! Gott nybakat bröd! Hyfftast med pålägg. Fanns fil, vanilj yoghurt och vanlig yoghurt - god hemgjord bärmix. Overnight oats.
    Endast äpple och apelsin juice. Ok kaffe.
    Bristfälligt med uppskivad frukt.

Betyg 6,5/10. Clarion är av högre kvalitet!

srg, Jönsson, Resenaren55 och 2 andra gillar detta.
  10. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De har någon lättare frukost mellan 02.00 till 05.00 verkar vara typ take away
    Den vanliga frukosten klockan startar 05.00
    Bake off bröd, kalkon, rökt skinka, salami, leverpastej och ost vill jag minnas även några marmelader, detta serverades från två stationer, det varma var på en station där det även fans ägg.
    En station för personer som är intoleranta mot gluten och laktos
    Jag ger en 4/10

Hotellet i övrigt, incheckningen skall man sköta själv på en padda, fungerade inte för mig, fick gå till den manuella incheckningen fick svaret att det var en annan gäst med samma efternamn som mig som även var bokad den natten därför fungerade inte själv incheckningen!
    För min medresenär fungerade själv incheckningen, dock så blev han debiterad fast rummet var förbetalt, det ordnade upp sig efter att han fick gå till den manuella delen!

Rummet var litet, tv utbudet var mesta nordiska kanalerna saknade CNN, det var många radiokanaler som erbjöds från tv:n
    Ingen garderob fanns.
    Notera sitt utrymmet med dynor i fönstret.
    Hotellet känns natuligtvis nytt och fräscht.
    Jag ger 5,5/10
    4B98A366-5A77-417D-98D3-AEB606D83336.jpeg

D2D4EA59-2D35-4B46-8D60-B61ED34E8FC6.jpeg

5F4B5E21-6643-4EC1-B0C3-4790EE8222E8.jpeg

Vill du äta något på hotellet på kvällen så erbjuds det Pizza, soppa, det finns en ”kiosk” där finns drycker, sallader mackor samt godis.

23B2342D-3273-484A-A1CC-2C7DBD92B500.jpeg
    Det finns en bar med öl, vin och starksprit.

Känns lite konstigt att bo på Arlanda när man bor själv i Stockholm, har ännu en bokning på hotellet i slutet av april, flygavgången är kl.06,10, det är samma pris som taxi till Arlanda för rummet.
    Arlanda Express ut är bokad för 149kr tack vare tips här på BC det är bara den kostnaden som bli extra.

palmen, Resenaren55, Lounge Lizard och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!