Senaste nytt

Comfort Hotel Arlanda, öppningserbjudande 590 kronor per rum, boka senast 30 november 2019

Homer

Medlem
Någon som bott här?
Hur långt måste man gå utomhus? är det avståndet mellan byggnaderna man ser på bilden?



001_comfort_hotel_arlanda_exterior.jpg
 

lilly k

Medlem
200 meter ungefär. Kortet är taget från utgången/ingången Clarion. Hade en till stay där men det ser ju inte ut av bli av med tanke på Corona:(
 

flum

Medlem
Någon som bott här?
Hur långt måste man gå utomhus? är det avståndet mellan byggnaderna man ser på bilden?

001_comfort_hotel_arlanda_exterior.jpg
Jag bodde där i söndags, det är inte långt till ”konferensavdelningen” på Clarion. Känns nästan längre ut på bilden då det är taget med mycket vidvinkel.
 

011430121

Medlem
De har någon lättare frukost mellan 02.00 till 05.00 verkar vara typ take away
Den vanliga frukosten klockan startar 05.00
Bake off bröd, kalkon, rökt skinka, salami, leverpastej och ost vill jag minnas även några marmelader, detta serverades från två stationer, det varma var på en station där det även fans ägg.
En station för personer som är intoleranta mot gluten och laktos
Jag ger en 4/10

Hotellet i övrigt, incheckningen skall man sköta själv på en padda, fungerade inte för mig, fick gå till den manuella incheckningen fick svaret att det var en annan gäst med samma efternamn som mig som även var bokad den natten därför fungerade inte själv incheckningen!
För min medresenär fungerade själv incheckningen, dock så blev han debiterad fast rummet var förbetalt, det ordnade upp sig efter att han fick gå till den manuella delen!

Rummet var litet, tv utbudet var mesta nordiska kanalerna saknade CNN, det var många radiokanaler som erbjöds från tv:n
Ingen garderob fanns.
Notera sitt utrymmet med dynor i fönstret.
Hotellet känns natuligtvis nytt och fräscht.
Jag ger 5,5/10
4B98A366-5A77-417D-98D3-AEB606D83336.jpeg


D2D4EA59-2D35-4B46-8D60-B61ED34E8FC6.jpeg


5F4B5E21-6643-4EC1-B0C3-4790EE8222E8.jpeg


Vill du äta något på hotellet på kvällen så erbjuds det Pizza, soppa, det finns en ”kiosk” där finns drycker, sallader mackor samt godis.

23B2342D-3273-484A-A1CC-2C7DBD92B500.jpeg

Det finns en bar med öl, vin och starksprit.

Känns lite konstigt att bo på Arlanda när man bor själv i Stockholm, har ännu en bokning på hotellet i slutet av april, flygavgången är kl.06,10, det är samma pris som taxi till Arlanda för rummet.
Arlanda Express ut är bokad för 149kr tack vare tips här på BC det är bara den kostnaden som bli extra.
 
Toppen